سه صندوق سرمایه‌گذاری آرک اینوست ۷۵میلیون دلار از سهام کوین بیس خود را فروختند

داده‌های معاملاتی Ark Invest در ۲۵ جولای (۳ مرداد) نشان می‌دهند که این شرکت بیش از ۱/۴۱ میلیون سهام Coinbase Global را به دلیل عملکرد ضعیف در بازار نزولی و تحقیقات در حال انجام توسط SEC فروخته است.

پس از اینکه سه صندوق Ark بخشی از سبد خود را فروختند، سهام Coinbase در ۲۵ جولای در ۵۲/۹۳ دلار بسته شد.

ARK Innovation ETF (AARK) تعداد ۱،۱۳۳،۴۹۵ سهم، ARK Next Generation Internet ETF (ARKW) تعداد ۱۷۴،۶۱۱ سهم و ARK Fintech Innovation ETF (ARKF) نیز تعداد ۱۱۰،۲۱۸ سهم را فروختند. در مجموع ۱،۴۱۸،۳۲۴ سهم از Coinbase فروخته شد که ۲/۰۴٪ از سرمایه گذاری آنها در این صرافی را نشان می‌دهد.

بازی Ark Invest در سهام COIN
در ۱۴ آوریل ۲۰۲۱ (۲۵ فروردین ۱۴۰۰)، Coinbase اولین صرافی ارزهای دیجیتالی شد که عرضه عمومی سهامش را در نزدک انجام داده است. قیمت سهام آن در اولین روز عرضه به ۴۰۰ دلار رسید، اما از آن زمان به حدود ۵۲ دلار کاهش یافته است که نشان دهنده کاهش بیش از ۸۵ درصدی ارزش آن است.

Ark Invest در اولین روز معامله، اقدام به خرید اولیه ۷۴۹،۲۰۵ سهم به مبلغ ۲۴۶ میلیون دلار از طریق صندوق های AARK ،ARKW و ARKF کرد.

به دنبال عملکرد ضعیف این صرافی در سه ماهه اول، قیمت سهام آن به ۵۳/۷۲ دلار در ۱۲ می ۲۰۲۲ (۲۲ اردیبهشت) کاهش یافت. Ark Invest از این فرصت استفاده کرد و دارایی خود را در مجموع به تعداد ۵۴۶،۵۷۹ سهم به ارزش حدود ۲/۹ میلیون دلار افزایش داد.

کاهش اخیر در حجم معاملات و درآمدهای Coinbase ممکن است سوگیری Ark را از خرید به فروش تبدیل کرده باشد. از این رو، در ۲۷ جولای (۵ مرداد)، این صندوق سرمایه گذاری در خبرنامه اطلاع رسانی تجاری خود اعلام کرد که فروش ۱،۴۱۸،۳۲۴ سهم Coinbase به مبلغ ۷۵ میلیون دلار را به پایان رسانده است.

SEC در حال بررسی Coinbase است
کاهش قیمت سهم COIN ممکن است به اختلاف فزاینده بین Coinbase و SEC مرتبط باشد. پس از ادعاهایی علیه ایشان وحی (Ishan Wahi)، مدیر سابق محصول Coinbase برای تجارت داخلی، SEC تحقیقاتی را درباره طبقه دارایی‌ های لیست شده در این صرافی آغاز کرد.

در شکایتی در ۲۱ ژوئیه (۳۱ خرداد) علیه ایشان و هم دستانش، SEC ادعا کرد که ۹ مورد از دارایی های دیجیتال دخیل در این جرم اوراق بهادار بوده است. در پاسخ، Coinbase گفت که فرآیند بررسی آن با هدف دور نگه داشتن اوراق بهادار از این پلتفرم است. Coinbase همچنین به SEC توصیه کرد که یک چارچوب نظارتی شفاف برای صنعت کریپتو فراهم کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار اکنون در حال بررسی Coinbase است تا مطمئن شود که آیا به عمد به آمریکایی ها اجازه داده که دارایی های دیجیتالی را که به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده‌اند معامله کنند یا نه. بر اساس گزارش بلومبرگ، افزایش لیست های این صرافی ممکن است توجه ناظر ایالات متحده را به خود جلب کرده باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *