سنگاپور توکنیزه‌کردن دارایی‌های دیجیتال در بلاک چین‌های عمومی را بررسی می‌کند

مرجع پولی سنگاپور (MAS)، بانک مرکزی این کشور، روز سه شنبه اعلام کرد: با صنعت خدمات مالی برای راه اندازی پروژه Guardian همکاری کرده است. بانک مرکزی، پروژه گاردین را به عنوان “ابتکاری مشترک با صنعت مالی که به دنبال کشف پتانسیل اقتصادی و موارد استفاده ارزشمند از توکن سازی دارایی” و “تامین مالی غیرمتمرکز (defi)” است، توصیف نمود.

هنگ سویی کیت (Heng Swee Keat)، معاون نخست‌وزیر سنگاپور و وزیر هماهنگی سیاست های اقتصادی، روز سه‌شنبه در اجلاس Tech x سنگاپور، آغاز به کار پروژه گاردین را اعلام کرده است.

MAS توضیح داد: «نخستین پایلوت صنعتی تحت پروژه گاردین، کاربردهای بالقوه دیفای در بازارهای تأمین مالی بازارهای کلان را بررسی خواهد کرد،» و افزود: آزمایشی که توسط DBS Bank، جی پی مورگان و مارکت نود هدایت می شود، شامل ایجاد یک استخر نقدینگی مجاز شامل اوراق و سپرده های توکن سازی شده است.

MAS ادامه داد: “هدف این آزمایش، انجام استقراض و وام دهی مطمئن در یک شبکه عمومی مبتنی بر بلاکچین از طریق اجرای قراردادهای هوشمند است.”

سوپنندو موهانتی (Sopnendu Mohanty)، مدیر ارشد فناوری مالی در بانک مرکزی، توضیح داد که MAS “به دقت نوآوری ها و رشد در اکوسیستم دارایی دیجیتال را زیر نظر دارد و از طریق فرصت‌ها و خطرات بالقوه ناشی از فناوری‌های جدید برای مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و سیستم مالی آگاهی کسب می کند.”

وی خاطرنشان کرد: “آموزش‌های پروژه گاردین برای اطلاع‌رسانی به بازارهای سیاست در مورد امکانات نظارتی مورد نیاز برای استفاده از مزایای دیفای و کاهش خطرات آن مفید است.”

هان کی ژوآن (Han Kwee Juan)، رئیس برنامه ریزی و استراتژی گروه در DBS، بزرگترین بانک آسیای جنوب شرقی، اظهار داشت:

“DBS خوشحال است که مسئولیت بررسی دارایی های دیجیتال بالقوه و استفاده از مفاهیم دیفای را بر عهده دارد که کارایی و مقیاس پذیری را در تجارت و تسویه حساب افزایش می دهد. در حالی که همزمان ریسک های مربوط به ثبات و یکپارچگی مالی را نیز مدیریت می کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *