سرمایه‌گذاران نهادی در بازار نزولی ارزهای دیجیتال در حال جذب بیت کوین هستند

محصولات سرمایه گذاری در دارایی‌های دیجیتال هفته گذشته جریان‌های ورودی مثبتی را ثبت کردند، اگرچه سود عمدتاً در صندوق‌های بیت کوین (BTC) متمرکز بود، که نشان‌دهنده رویکرد جسورانه‌تری برای تخصیص ارز دیجیتال از سوی سرمایه‌گذاران نهادی است. بر اساس گزارش CoinShares، صندوق‌های سرمایه گذاری در بیت کوین شاهد جریان‌های ورودی مثبتی هستند، اما وجوه صندوق‌های اتر (ETH) همچنان تخلیه می‌شوند.

صندوق‌های سرمایه گذاری در بیت کوین ۱۲۶ میلیون دلار ورودی داشتند

بر اساس آخرین گزارش جریان وجوه از CoinShares، محصولات سرمایه گذاری در بیت کوین در هفته منتهی به شنبه، مجموعاً ۱۲۶ میلیون دلار ورودی داشتند. از ابتدای سال تا به امروز، صندوق‌های سرمایه گذاری در بیت کوین بی سر و صدا ۵۰۶ میلیون دلار را به جریان خالص ورودی اضافه کرده‌اند.

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران نهادی، سرمایه خود را با هزینه اتر به بیت کوین اختصاص می‌دهند. صندوق‌های اتر با خروجی ۳۲ میلیون دلاری مواجه شدند که نهمین هفته متوالی کاهش را برای آن رقم زد. همچنین خروجی محصولات سرمایه گذاری در اتر امسال بالغ بر ۳۵۷.۶ میلیون دلار بوده است. در همین حال، بر اساس آخرین گزارش CoinShares، سرمایه گذاری در صندوق های ارز دیجیتال چند دارایی در هفته گذشته ۴.۳ میلیون دلار افزایش یافت و مجموع سال گذشته آن را به ۲۰۱.۳ میلیون دلار رساند.

آیا نشانه‌های مثبتی برای قیمت بیت کوین وجود دارد؟

شرکت سرمایه‌گذاری Grayscale نیز با بیش از ۲۷ میلیارد دلار تحت مدیریت، بزرگترین مدیر دارایی دیجیتال جهان است که تقریباً ۹۹ درصد از کل دارایی‌هایش به صندوق Grayscale Bitcoin Trust که به عنوان GBTC شناخته می‌شود، اختصاص داده شده است.

بازار ارزهای دیجیتال که قادر به فرار از کشش گرانشی بازارهای مالی سنتی نیست، در بیشتر سال ۲۰۲۲ در یک روند نزولی طولانی قرار داشت. قیمت بیت کوین ۹ هفته متداوم روند نزولی را پشت سر گذاشت، زیرا احساسات سرمایه‌گذاران در مورد شاخص ترس و طمع بیت کوین وارد دوره طولانی «ترس شدید» شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *