همه چیز درباره ارز دیجیتال ریپل

ریپل(Ripple) چیست؟ 

کسانی که در دنیای دیجیتال سر رشته‌ای دارند و یا  در دنیای ارزهای دیجیتال برو وبیایی دارند قطعا تاکنون نامی با آهنگ ریپل به گوششان خورده است. جالب است بدانید که بر اساس یکسری از منابع مانند مجله ارزهای دیجیتال ریپل قدیمی تر از بیت کوین می‌باشد اما به دلیل آنکه توسط افرادی متخصص اداره نشده است نتوانسته جایگاه مناسبی در میان دوست داران ارزهای دیجیتال داشته باشد البته این موضوع تنها در سال‌های ابتدایی پیدایش آن صادق است. در ادامه قصد داریم تا درباره ارز دیجیتال ریپل اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم و همینطور به سوالاتی مبنی بر اینکه ریپل چیست و همینطور آموزش ارز دیجیتال مانند ریپل نیز خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

مروری بر پیدایش ریپل

پیدایش ریپل

ریپل در چیزی حدود چهار سال قبل تر از آنکه ساتوشی ناکاموتو اقدام به ساخت و ایجاد ارز دیجیتالی مانند بیت کوین کند، در کوچه و پس کوچه‌های شهر سانفرانسیسکو پدید آمد. موسس شرکت ریپل یعنی رایان فوجر ایده‌ای جالب در ذهن داشت و آن هم ساخت ارزی بود تا از طریق آن بتوان نقل و انتقال‌های مالی را در کمترین زمان و با کمترین هزینه‌ها عملیاتی کند. از همین رو چند جوان جویای نام که در راس آنها رایان فوجر بود اقدام به تاسیس شرکتی با نام ریپل پی کردند تا به وسیله آن در سراسر دنیا، کسانی که با اینترنت و همینطور ارزهای دیجیتال سر و کار دارند، به راحتی هرچه تمامتر نسبت به پرداخت و همینطور نقل و انتقال‌های  مالی خود اقدام نمایند.

افکار پشت پرده

  • کریس لارسن

بعد از آنکه شرکت ریپل تصمیم گرفت که افرادی را با تخصص بهتر استخدام نماید نام یک نفر در صدر بود و آن هم  کسی نبود جز کریس لارسن. ریپل پی لارسن را استخدام نمود تا بتواند تحولی در این ارز دیجیتال که دارای ساختاری قوی و همینطور پایه‌های قوی بود پدید آورد. نام کریس لارسن  در سال ۲۰۱۲ در مجموعه‌ی ریپل سرو صدا‌های بسیاری را ایجاد کرد و زمانی که توانست وارد این مجموعه شود امور اجرایی آنرا بر عهده گرفت. یکی از تغییرات اساسی که این شرکت بعد از جذب آقای لارسن کرد این بود که بر روی یکی از محصولات این کمپانی تغییری ملموس ایجاد کرد و آنهم تغییر نام یکی از ارزهای دیجتال ریپل پی بود. نام این ارز دیجیتال اوپن کوین می‌باشد که علاوه بر تغییراتی مانند اسم توانست  یکسری از تغییرات ساختاری نیز در آن به وجود آورد. جالب است بدانید که در شرکت ریپل نام آقای لارسن به عنوان یکی از بنیانگذاران این کمپانی یاد شده است در حالی که ایشان از ابتدای کار یعنی در سال ۲۰۰۴ با این تیم همراه نبوده  است. آقای لارسن قبل از پیوستن به کمپانی ریپل به عنوان فردی پیشرو و دارای نفوذ در سیلیکون ولی کالیفرنیا شناخته می‌شده است که بعدها نیز نامش با آموزش ارز دیجیتال و همینطور آموزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال گره خورده است.

  • جد مک کالب

جد مک کالب در حال حاضر به عنوان یکی از بنیان گذاران اصلی شرکت ریپل به شمار می‌آید و در سال ۲۰۱۳ به این مجموعه اضافه شد. آقای مک کالب قبل از پیوستن به این تیم در سال ۲۰۰۸ توانسته بود به عنوان یکی از حامیان اصلی بیت کوین، کمپین‌های بسیار موفقی را در راستای معرفی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و همینطور آموزش بیت کوین راه اندازی نماید، اما بعد از آنکه در سال ۲۰۱۳ به این کمپانی اضافه شد حرف‌های تازه‌ای برای ارائه در باب دنیای ارزهای دیجیتال داشت. آقای مک کالب در ابتدای سال ۲۰۲۰ یعنی ماه فوریه اذعان داشته فروش گسترده‌ی توکن‌های XPR تاثیری بر روی بازار ارزهای دیجیتال نخواهد داشت و حراج این توکن‌ها در راستای برهم زدن این مارکت نخواهد بود  و عملکرد او بسیار شفاف می‌باشد.

  • رایان فوجر

رایان فوجر جز بنیانگذاران اولیه این شرکت بوده است که در سال ۲۰۰۴ با ایده‌های بسیار بلند پروازانه اقدام به تاسیس شرکت ریپل نمود. همانطور که در بالا اشاره شد او ابتدا به نوعی با هدف آموزش ارز دیجیتال پا به بازارهای دیجیتالی نهاد و هدف از این کار را راحت تر کردن نقل و انتقالات مالی در دنیا معرفی کرده است اما در ابتدا به دلیل نبود دانش کافی و همینطور افراد متخصص به نوعی با چالش و افول رو به رو شد. رایان فوجر را می‌توان اولین شخصی دانست که به فکر راه‌اندازی و ساخت ارزهای دیجیتال را در سر داشته است.

قیمت ارز دیجیتال ریپل

قیمت ارز دیجیتال ریپل دارای فراز و فرودهای بسیاری بوده است به نوعی که در ابتدای عرضه تنها ۵ هزارم دلار بوده و با جهشی ناگهانی و بسیار زیاد به حدود ۴ دلار به ازای هر ریپل رسید اما بعد از آن قیمت این ارز دیجیتال به چیزی در حدود ۳۸ هزارم دلار رسید. اما باز هم این قیمت ثابت نبوده و تغیراتی که سبب افزایش قیمت ارز دیجیتال ریپل شد، به وقوع پیوست و قیمت کنونی آن یعنی ۳۱ تیرماه سال ۹۹ به چیزی در حدود ۲ دهم دلار رسیده است.

ارزهای دیجیتالی که کمپانی ریپل تا کنون آنها را ساخته است

کمپانی ریپل

یکی از تعهدات و آرمان‌هایی که شرکت ریپل بر اساس آن بنا شده است برطرف کردن نیازهای ترنسفر و انتقال منابع مالی در کوتاه ترین زمان و همینطور کمترین میزان هزینه برای مشتریان شرکت‌ها و موسسات مالی است. از همین رو برای رسیدن به اهداف خود اقدام به تولید سه نوع ارز دیجیتال کرده است که هرکدام از آنها دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر می‌باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با آموزش ارز دیجیتال اطلاعاتی مفید در اختیار شما قرار دهیم.

  • ارز دیجیتال Xcurrent

یکی از ارزهای دیجیتال این شرکت که برای نقل و انتقالات مالی در بین شرکت‌های بین‌المللی ساخته شده است، ارز دیجیتال اکس کارنت است. نکته‌ای که درباره این ارز دیجیتال وجود دارد این است که این ارز تمامی اطلاعات و دیتاهای مشتریان خود را بر روی یک دفتر کل و بلاک چین اختصاصی ذخیره می‌کند درحالی که خود شرکت ریپل پی نمی‌تواند هیچ گونه کنترلی بر روی آن داشته باشد. این دفتر کل که با نام اینترلجر شناخته می‌شود و توسط سازمان دبلیو‌تری‌سی کنترل و نظارت می‌شود و این مورد را می‌توان یکی از نکات مثبت این ارز دیجیتال دانست.

اندکی درباره اکس کارنت و چگونگی عملکرد آن

این ارز دیجیتال را می‌توان این گونه معرفی کرد که یک نرم افزار بین بانکی و همینطور موسسات مالی می‌باشد که بر روی پروتکل باز اینترلجر یا ILP قرار گرفته است و به عنوان یک نرم افزار که همواره قابلیت ارتقاء و توسعه را نیز دارد بر تراکنش‌های بین بانکی و دیگر موسسه‌ها نظارت کرده و به نوعی با انجام یکسری از عملیات‌های انتقالی می‌تواند به عنوان واکنشگر در میان سایر پروتکل‌‌های انتقال منابع مالی مانند شبکه‌های پرداخت و همینطور سایر لجرها ایفای نقش کند. این ارز دیجیتال را می‌توان نرم افزار اجرایی و اقتصادی ریپل دانست که بسیاری از مشکلات نقل و انتقالات پولی را با معادله‌های پا یا پای انجام  میدهد. به این صورت که اگر شما در ایران ریال ارسال نمایید طرف مقابلتان در هرجای دیگر دنیا می‌تواند ارز رایج کشور خود و یا هر ارز دیگری را از حساب خود برداشت نماید اما با در نظر گرفتن تمامی ضرایب تبدیل. نحوه کار به این صورت است که بانک‌ها در هنگام ارسال و یا دریافت منابع مالی در بین طرفین، برای دو طرف ماجرا نامه‌های تایید به صورت همزمان ارسال می‌کند و تا تایید به وسیله دو طرف هیچ گونه نقل و انتقالی را انجام نمی‌‌دهد. نکته‌ای که درباره اکس کارنت صادق است این است که این ارز دیجیتال شرکت از XRP استفاده نمی‌کند و وابستگی به آن ندارد اما در رابطه با سایر ارزها مانند اکس رپید این موضوع صادق نمی‌باشد.

  • ارز دیجیتال Xrapid

این ارز دیجیتال را می‌توان این گونه معرفی کرد که به عنوان دارایی نقدی  یا همان لیکوئید برای شرکت‌ها، موسسات و همینطور بانک‌هایی که از پلتفرم XRP برای نقل و انتقالات خود استفاده می‌کنند، شناخته می‌شود. بر اساس ادعای شرکت ریپل این ارز دیجیتال می‌‌تواند تمامی تاخیرها و عدم توانایی‌های سیستم فعلی را در انتقالات پولی از بین ببرد و هیچ گونه تاخیری در انجام فرایندهای آن وجود ندارد. در حالی که تمامی مراحل انجام این کارها را با کمترین میزان هزینه و در کمترین زمان ممکن انجام می‌‌دهد. همانطور که قبل تر نیز به آن اشاره کردیم شرکت ریپل در اصل یکی از همکاران سیستم‌های بانکی در دنیا به شمار می‌‌آید که سالیان زیادی به این همکاری ادامه داده است و هدف از این کار را  دفاع از عملکرد خود که چه کمکی تا کنون به این سیستم کرده است اذعان می‌دارند که برای بهبود عملکرد و همینطور تسریع در انجام فرایندها و کاهش هزینه‌ها قدم‌های بسیار مثبت و همینطور موثری را برداشته است.

ارز دیجیتال اکس رپید چگونه کار می‌کند

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم ارز دیجیتال Xrapid می‌تواند مشکل نقدینگی را در دنیا حل کند و در اصل برای برطرف کردن چنین مسائلی پا به عرصه‌ی وجودی دنیای دیجیتال و همینطور ارزهای دیجیتال گذاشته است. تصور کنید که شما در شرکتی در آمریکای شمالی مانند کانادا حضور دارد و احتیاج به خرید مواد اولیه از یکی از شرکت‌‌هایی که در یکی از کشورهای آفریقایی مشغول به فعالیت است، دارید. از همین رو احتیاج به ترانسفر پول خواهید داشت که این کار به چندین روش انجام می‌گیرد. که در یکی از آنها شما در کشور مذبور پولی به عنوان سپرده در بانک‌های کشور مقصد به عنوان سرمایه لیکوئید یا نقد شونده قرار داده اید و با پرداخت کارمزدهای بالای بین بانکی و با طی شدن چند روز کاری به عنوان پروسه نقل و انتقال می‌توانید نسبت به انتقال پول خود اقدام نمایید. عملا هم زمان را از دست داده‌اید و هم پول زیادی را برای کارمزد و انجام عملیات بانکی پرداخت کرده‌اید. اما در پلتفرم XRP شما می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید به این صورت که این پلتفرم بهترین نرخ تبدیل دلار کانادا را به XRP پیدا می‌کند و بعد از ثبت آن در دفتر کل به جست و جو برای پیدا کردن بهترین نرخ تبدیل XPR به ارز کشور آفریقایی مورد نظر مانند نایرا که واحد پول نیجریه است، می‌پردازد. از همین رو شما هم در زمان و هم در میزان پرداختی خود به عنوان کارمزد صرفه جویی کرده‌اید.

نکته: یکی از اصلی ترین مشکلاتی که این ارز دیجیتال یعنی اکس رپید با آن رو به رو است مورد تایید نبودن در بسیاری از صرافی‌های دنیا است و اینکه حجم معاملاتی آن به اندازه‌ای نیست که بتوان آن را در لیست ارزهای دیجیتال موثر قرار داد. اما شرکت ریپل در حال تلاش است تا این مشکلات را ازبین ببرد.

  • ارز دیجیتال اکس‌ ویا

ارز دیجیتال اکس ویا را می‌توان آخرین شاهکار دیجیتالی شرکت ریپل دانست زیرا این شرکت در آخرین اعلام خود اذعان داشته است که با استفاده از تحقیقات گسترده و وسیع درباره انتقالات مالی به این نتیجه رسیده است که با طراحی ارز دیجیتالی که کارایی آن به عنوان ارز واسطه برای تبدیل اکس‌کارنت و ‌اکس رپید و بالعکس شناخته می‌شود، توانسته است این مارکت را دچار تحول کند. اکس ویا چیزی در حدود ۲ سال پیش به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شد.

کیف پول ریپل و همینطور تبدیل  ارز دیجیتال ریپل به بقیه ارزهای دیجیتال

کیف پول‌های که برای ذخیره‌ ارز دیجیتال ریپل وجود دارد سخت افزاری بوده و بهترین آنها نیز لجر نام دارد و کیف پول نرم افزاری تست است که بر روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود. اما در آموزش ارز دیجیتال ممکن است برای بسیاری سوال پیش بیاید که چگونه می‌توانیم از این کیف پول استفاده کنیم و چگونه می‌توانیم ریپل بخریم. یکی از راه‌های اصلی خرید ریپل را می‌توان تبدیل ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم در صرافی‌های معتبر مانند بایننس دانست که با کارمزد بسیار پایین اقدام به تبدیل ریپل به بقیه ارزهای دیجیتال شما می‌کنند.

اثبات ارزش‌ها

ریپل را می‌توان یکی از شرکت‌های بسیار موفق ایالات متحده آمریکا دانست زیرا توانست در مدت زمان بسیار کوتاهی سرمایه خود را تا حد زیادی افزایش دهد که چنین رقمی در این مدت کوتاه در میان شرکت‌های فناوری آمریکایی رقمی بی سابقه است.

ارز دیجیتال XRP

یکی از ارزهای دیجیتال شرکت ریپل که توانسته جای خود را در میان ارزهای دیجیتال باز کند.  این ارز دیجیتال به عنوان یک دارایی دیجیتال در نظر گرفته می‌شود که به وسیله‌ی شرکت ریپل ساخته شده و در مارکت ارزهای دیجیتال به دوستداران این ارزها ارائه شده است. نکته ای که درباره ارز دیجیتال XRP وجود دارد این است که این ارز قابل استخراج نبوده و همچنین تنها بر روی اکس کارنت کارایی دارد. از مزیت‌های ارز دیجیتال XRP می‌توان به این نکته اشاره کرد که سرعت تراکنش‌های آن بسیار بالا بوده و کارمزدهای ناشی از نقل و انتقالات آن بسیار کم و نا چیز است. هر تراکنش‌ ریپل تنها در مدت چهار ثانیه انجام می‌شود.

نکاتی مثبت درباره ارز دیجیتال ریپل

یکی از ویژگی‌های که ارز دیجیتال ریپل را به عنوان رقیبی بسیار سر سخت برای سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است انجام تراکنش‌های آن در کسری از ثانیه است در حالی که به دلیل وجود پروتکل‌های امنیتی که در شبکه آن وجود دارد که در آموزش ارزهای دیجیتال به آن اشاره خواهیم کرد، این ارز دیجیتال قابلیت سرقت و یا کلاهبرداری را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است به همین خاطر می‌توان آن را به عنوان یکی از ارزهای پیشرو در میان سایر ارزها در نظر گرفت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *