رویترز معامله‌گران ایرانی پس از بازگشت تحریم‌ها از بایننس استفاده می‌کردند

رویترز گزارش داده است که بایننس به مشتریان ایرانی اجازه داد تا با وجود تحریم های ایالات متحده و سیاست شرکت علیه فعالیت در این کشور، روی این پلتفرم خود معامله کنند.
این روزنامه به مصاحبه با هفت معامله‌گر اشاره کرد که ظاهراً از سیاست‌های انطباق ضعیف بایننس سوء استفاده کرده و تا سپتامبر 2021 در این پلتفرم معامله کرده اند.

چانگپنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، در پاسخ غیرمستقیم به این اتهامات در توییتر تاکید کرد که صرافی از سال 2018 از احراز هویت خود یعنی WorldCheck استفاده می‌کند.

بنا به گزارش ها، علی رغم تحریم ها کاربران ایرانی در بایننس فعالیت می کردند
بررسی های انطباق بایننس ممکن است به شهروندان ایرانی اجازه دهد تا تحریم های ایالات متحده را دور بزنند.
بر اساس گزارش روز دوشنبه رویترز، بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان، علی‌رغم تحریم‌های ایالات متحده و سیاست گسترده شرکت علیه فعالیت در این کشور، به پردازش معاملات توسط مشتریان مستقر در ایران ادامه داد. رویترز به مصاحبه‌هایی با هفت معامله‌گر اشاره کرد که ظاهراً به روزنامه گفته‌اند که چک‌های انطباق بایننس را دور زده و تا سپتامبر سال گذشته به معامله در این صرافی ادامه داده‌اند. یکی از معامله گران ایرانی با بیان اینکه صرافی هیچ گونه بررسی هویت یا پیشینه ای انجام نداده به رویترز گفته است: “گزینه های جایگزین وجود داشت، اما هیچ کدام به خوبی بایننس نبود.”

بایننس در نوامبر 2018 پس از اینکه دولت ترامپ توافق هسته‌ای خود را کنار گذاشت و تحریم‌ها را دوباره علیه ایران اعمال کرد، معامله‌گران در ایران را از استفاده از صرافی خود منع کرد. با وجود ممنوعیت رسمی، کاربران ایرانی ظاهراً می‌توانند حساب‌های بایننس را تنها با یک آدرس ایمیل باز کنند و تا زمانی که صرافی کنترل‌های ضد پولشویی خود را در آگوست 2021 تشدید کند، به معامله در این پلتفرم ادامه دهند.
بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران از ایران می‌توانند به سادگی با استفاده از VPN برای پنهان کردن آدرس‌های IP خود از سیاست بایننس دوری کنند.
به گفته وکلایی که این روزنامه با آنها تماس گرفته است، ادعای شکست بایننس در تبعیت از تحریم های ایالات متحده می تواند آن را با ابرقدرت جهانی دچار مشکل کند. به عبارت دیگر، ایالات متحده به طور بالقوه می تواند دسترسی این شرکت به سیستم مالی خود را به عنوان مجازاتی برای کمک به ایرانیان برای فرار از تحریم تجاری خود قطع کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *