رقابت میان دوج کوین و استیبل کوین DAI برای کسب جایگاه دهم بازار کریپتو دچار چالش کرده است

طبق اطلاعات ارائه شده در وبسایت مرجع coinmarketcap، رقابت میان دوج کوین و استیبل کوین DAI برای کسب جایگاه دهم بازار کریپتو به تدریج شروع شده است. در حال حاضر، دوج کوین با ارزش 8.16 میلیارد دلاری، جایگاه خود به عنوان دهمین ارز دیجیتال بزرگ بازار را حفظ کرده است، در حالی که DAI با ارزش بازار 6.92 میلیارد دلار در رتبه یازدهم قرار دارد.

این درحالی است که DAI که اولین بار در سال 2017 عرضه شد، همچنان به عنوان بزرگترین استیبل کوین غیرمتمرکز بازار شناخته می شود. این استیبل کوین توسط MakerDAO، که یک سازمان مستقل غیرمتمرکز است تامین می شود. پس از سقوط TerraUSD (UST) در ماه می  و مشکلات اخیر سلسیوس، DAI بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

 از ابتدای ماه جولای پلتفرم وام دهی سلسیوس بخش قابل توجهی از وام معوقه خود را به پروتکل Maker (MKR) پس داده است، که نشان می دهد در بحبوحه شایعات ورشکستگی احتمالی، این شرکت تمام تلاش خود را برای جلوگیری از سقوط کامل انجام می دهد. داده های DeFi Explorer نشان می دهد که در این مدت، سلسیوس 142.8 میلیون دلار استیبل کوین DAIرا از طریق چهار تراکنش مختلف بازپرداخت کرده است. البته این پلتفرم وام دهی هنوز 82 میلیون دلار بدهی معوقه به میکر دارد.

در حالی که جایگاه دوج کوین در بازار توسط DAI به چالش کشیده شده است، این ارز جایگاه بزرگترین میم کوین بازار را همچنان حفظ کرده است زیرا به طور قابل توجهی از ارزش بازار 5.7 میلیارد دلاری شیبا اینو جلوتر است.

طبق آمار WhaleStats، دوج کوین اکنون در بین 10 توکن برتر خریداری شده میان 500 نهنگ بزرگ BSC در 24 ساعت گذشته قرار دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *