رشد بهای بیت کوین پس از اعلام افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

فدرال رزرو  ایالات متحده پس از برگزاری یک نشست دو روزه توسط مقامات خود، نرخ بهره را به میزان 75 واحد افزایش داد و به سیاست پولی انقباضی و سختگیرانه خود ادامه داد.

بیت کوین در حال حاضر در صرافی رمزارزی Bitstamp  با  قیمت 22600 دلار   معامله می شود که سقف روزانه جدید آن است. قیمت بزرگترین رمزارز جهان پیش از رویداد امروز بالغ بر 14 درصد کاهش یافت.

قدرتمندترین بانک مرکزی جهان درحال خاضر نرخ بهره را به محدوده 2.25 تا 2.5 درصد رسانده است.

 انتظارات مبنی بر افزایش 100 واحدی نرخ بهره در اوایل ماه جاری به دلیل صعود شدید شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ، به شدت تقویت شد.

حال باید دید که آیا فدرال رزرو در راستای مهار تورم تا چه حد می تواند اقدامات خود را پیش ببرد. تداوم افزایش نرخ بهره توسط این بانک بیشتر به آمار و ارقام اشتغال و تورم بستگی دارد.

فدرال رزرو، تنها بانکی نیست که از سیاست های پولی سختگیرانه و تند پیروی می کند ، بانک مرکزی کانادا در اوایل ماه جولای(اوسط تیر)، نرخ بهره خود را به میزان 100 واحد پایه افزایش داد. همچنین ، بانک مرکزی اروپا  نیز در هفته گذشته ، برای نخستین بار در 11 سال گذشته به طور غیر منتظره دست به افزایش نرخ بهره زد.

بیت‌کوین از وقتی که به وجود آمد ، از پایین بودن نرخ بهره در اکثر این روزها، بهره برده است. این رمزارز درحال حاضر در راستای حرکت در این محیط جدید کلان دست و پنجه نرم می کند. دارایی های سنتی از قبیل سهام و اوراق قرضه شرایط مختلف را تحربه کرده اند ، حال باید دید که آیا این رمزارز پرچمدار چگونه به تداوم افزایش نرخ بهره واکنش نشان خواهد داد.

بیت کوین در حال حاضر 68 درصد از سقف قیمت بی سابقه خود کاهش پیدا کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *