رئیس بانک مرکزی اسپانیا در مورد خطرات ناشی از ادغام شدن بازارهای رو به رشد رمزارزها با موسسات مالی سنتی هشدار داده است

 پابلو هرناندز در پایان یک رویداد توضیح داد که به دلیل تعداد زیادی ابزار معاملاتی که در آخرین مرحله بازار صعودی راه‌اندازی شده‌اند، ارتباط متقابل بین این بازارهای غیرقابل تنظیم و موسسات سنتی افزایش یافته است که شامل ETF آتی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

از این نظر، هرناندز همچنین اظهار داشت که «برخی از شرکت‌های خصوصی بزرگ علاقه خود را به استفاده از دارایی‌های رمزنگاری برای مدیریت پول نقد اعلام کردند.» این امر رئیس بانک مرکزی اسپانیا را وادار کرد تا هشدارهایی را در مورد بی ثباتی که ممکن است این ورود متغیرهای کریپتو در اسپانیا ایجاد کند، افزایش دهد.

رشد بازار و خطرات آن

رشد بازار کریپتوکارنسی در اسپانیا به صورت تصاعدی بوده است، به طوری که برخی تخمین ها به آن اندازه بیش از 60 میلیارد یورو (64 میلیارد دلار) در تراکنش های مرتبط با رمزنگاری می دهند. رئیس بانک مرکزی اسپانیا نیز به این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت که آنها «نباید این واقعیت را نادیده بگیرند که این بازار در حال حاضر بزرگتر از بازار وام‌های مسکن در آستانه بحران مالی جهانی است».

علاوه بر این، هرناندز توضیح داد که حجم معاملات برخی از مهم‌ترین دارایی‌ها، مانند بیت کوین، اتریوم و تتر، در حال حاضر نزدیک به حجم معاملاتی است که توسط بورس نیویورک در طول برخی جلسات معامله می‌شود. این امر و نوسانات نسبی برخی از دارایی‌های کریپتو، وی را به این باور رسانده است که این بازارها باید به زودی تنظیم شوند.

هرناندز توضیح داد که:

«ما در هیئت ثبات مالی (FSB) اخیراً تأکید کرده‌ایم که اگر به درستی تنظیم و نظارت نشود، این بازارها می‌توانند به سرعت تاثیرات مخربی ایجاد کنند.»

این اولین بار نیست که بانک مرکزی اسپانیا در مورد خطرات مرتبط با کریپتو در بازارهای سنتی هشدار می دهد. در گزارشی که در ماه آوریل (فرودین) منتشر شد، این موسسه همچنین گزارش داد که چگونه ارتباط بین بازارهای رمزنگاری و سنتی و افزایش استیبل کوین‌ها ممکن است خطرات متعددی را برای ثبات اقتصادی به همراه داشته باشد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *