رئیس بانک مرکزی استرالیا توکن‌های خصوصی قانون‌گذاری‌شده می‌توانند ارزهای دیجیتال ملی را شکست دهند

فیلیپ لوو (Phillip Lowe)، رئیس بانک مرکزی استرالیا، در کنفرانس مقامات مالی G20 در اندونزی که به صورت زنده پخش می شد، صحبت کرد و گفت که رمزارزها که به صورت خصوصی منتشر می شوند ممکن است بهتر از توکن های صادر شده توسط بانک مرکزی باشند، البته اگر بتوان این شرکت ها را به طور مؤثر نظارت کرد.

لوو در ادامه گفت که پول خصوصی مشکلاتی دارد که اجتناب ناپذیر است و سرمایه گذاران تقریباً همیشه ارزهای رسمی مورد حمایت دولت را انتخاب می کنند. با این حال، این مسئله نشان داد، در زمانی که یک بخش خصوصی یک استیبل کوین مجاز مرتبط با دلار استرالیا را توسعه می داد، نیاز به مقررات وجود داشته است.

لوو با تعریف حمایت خود از فعالیت های دولتی در فضای رمزارزی، عمدتاً برای حمایت از مصرف کنندگان و جلوگیری از جرم و جنایت از جمله کلاهبرداری مالی، گفت که پول خصوصی هرگز از پذیرش عمومی مانند ارزهای رسمی برخوردار نخواهد شد.

فیلیپ لوو:

“بخش خصوصی در نهایت نوآورتر از بانک مرکزی خواهد بود و در نوآوری و طراحی ویژگی‌ های این توکن‌ ها بهتر عمل خواهد کرد. همچنین احتمالاً هزینه های بسیار قابل توجهی در راه اندازی سیستم توکن دیجیتال بانک مرکزی وجود دارد. من فکر می کنم که مدیریت این هزینه ها برای بخش خصوصی بهتر است.”

در تحولات مرتبط، مقامات استرالیایی اخیراً گفته اند که یک چارچوب به سبک کتاب قوانین بهترین روش برای مقابله با خطرات ناشی از کریپتو است. هدف آن ها به جای تنظیم مستقیم رمزارزها، تنظیم صرافی های رمزارزی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *