رئیس بانک مرکزی اروپا ارزهای دیجیتال و دیفای می‌توانند برای ثبات مالی خطرات واقعی ایجاد کنند

کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا، روز دوشنبه در جلسه استماع کمیته امور اقتصادی و پولی پارلمان اروپا درباره مقررات رمزارزها صحبت کرده و گفت:

ما معتقدیم، همانطور که در حال شروع تحقیقات در مورد دارایی های کریپتو و خطری است که آنها ایجاد می کنند هستیم، دارایی های کریپتو و امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) پتانسیل ایجاد خطرات واقعی برای ثبات مالی را دارند.

رئیس بانک مرکزی اروپا افزود: “به ویژه اگر رشد سریع بازارها و خدمات دارایی های کریپتو ادامه پیدا کند و ارتباط متقابل با بخش مالی سنتی و اقتصاد گسترده تر شود، این امر تشدید می شود.”

با این حال، او خاطرنشان کرد: “در حال حاضر، پیوندهای بین دارایی های کریپتو بخش خصوصی و امور مالی سنتی هنوز محدود است.”

لاگارد در مورد لایحه مقررات بازارهای دارایی های دیجیتال (MiCA) نیز صحبت کرد. او تاکید کرد که هیئت ریسک سیستمیک اروپا (ESRB) که وی ریاست آن را بر عهده دارد، “نیاز به پذیرش و اجرای سریع” MiCA را پشتیبانی می کند. او خاطرنشان کرد که از پیشرفت MiCA دلگرم شده است. با این حال، او اضافه کرد که بر اساس درک خود، “تا سال 2024 (1403) اجرا نخواهد شد”، همچنین تاکید کرد “راه زیادی در پیش است.”

لاگارد سپس برخی مقررات اضافی را برای لایحه فعلی MiCA پیشنهاد کرد. او با اشاره به لایحه MiCA با مفاد الحاقی به عنوان MiCA2، توضیح داد که MiCA2 “باید خطر اتصال به یکدیگر و قرار گرفتن موسسات مالی در معرض دارایی های دیجیتال برطرف کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *