رئیس‌جمهور السالوادور پذیرش بیت کوین از دلایل اصلی سفر گردشگران به کشور ماست

نجیب ابوکیله، رئیس جمهور السالوادور و تشویق کننده پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی در این کشور، نظرات خود را در مورد رشد درآمد گردشگری در کشور السالوادور به اشتراک گذاشت. ابوکیله اظهار داشت که این رشد نتیجه سه عامل کلیدی بیت کوین، ترویج موج سواری و کاهش جرم و جنایت می باشد.

رئیس جمهور در توییتی اعلام کرد:

«تنها تعداد انگشت شماری از کشورها توانسته اند گردشگری خود را به سطح قبل از همه گیری بازگردانند. و البته گردشگری کشور ما بین المللی است، بنابراین دلایل پشت آن بیشتر بیت کوین و موج سواری است.»

السالوادور اخیراً در فهرست کشورهایی قرار گرفت که درآمد گردشگری آنها به سطح قبل از همه گیری بازگشته است. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، السالوادور در مقایسه با سال 2019 (1398) موفق به رشد 6 درصدی درآمد گردشگری خود شده است.

این گزارش با آنچه که مقامات در مورد تأثیر گنجاندن بیت کوین در کشور از زمانی که به عنوان ارز قانونی اعلام شده است، مطابقت دارد. مورنا والدز، وزیر گردشگری این کشور در ماه فوریه (بهمن 1400) اعلام کرد که صنعت گردشگری پس از این رویداد 30 درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، آمار نشان می‌ دهد که میزان جنایت و قتل در السالوادور از سال 2020 به طور قابل توجهی کاهش یافته است. علاوه بر این، از نظر موج‌ سواری، السالوادور خانه برخی از موج‌ های دارای رتبه برتر در جهان است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *