دومین رمزارز بزرگ اتریوم به 2000 دلار رسید اما داده‌های مشتقات حاکی از پایان روند صعودی است

دومین رمزارز بزرگ جهان ، اتریوم (ETH) طی 24 ساعت گذشته با رشد 5 درصدی ، برای نخستین بار از ماه می 2022(اردیبهشت-خرداد 1401) در سطح 2000 دلاری معامله شد.

قیمت اتریوم (ETH) از ابتدای ماه جولای(10 تیر) تا به حال ، به شدت افزایش یافته است و در عرض 40 روز گذشته ، نزدیک به 100 درصد رشد را تجربه کرده است. ارزش این رمزارز درحالی روبه افزایش است که پیش بینی می شود آپدیت مرج ویا ادغام در ماه سپتامبر 2022(شهریور) انجام شود.

شرایط مطلوب فعلی می تواند تا زمان رویداد مرج زمان ببرد. بر اساس داده‌های گلس نود (Glassnode) ، اوپن اینترست (Open interest) قراردادهای اختیار معامله اتریوم برای نخستین بار در تاریخ از اوپن اینترست قراردادهای اختیار معامله بیت کوین پیشی گرفته است.

“برای نخستین بار در تاریخ، سود باز(Open interest) قراردادهای اختیار معامله اتریوم با 6.6 میلیارد دلار از بیت کوین پیشی گرفته است. سود باز قراردادهای اختیار بیت کوین ، 4.8 میلیارد دلار است. این نتیجه ناشی از آن است که معامله گران بزرگ با توجه آپدیت مرج در ماه سپتامبر ، وارد قراردادهای اختیار معامله خرید می شوند.

سرمایه گذاران اتریوم درحال حاضر باید محتاط عمل کنند

با این حال، داده های بازار مشتقات حاکی از آن است که معامله گران منتظر کاهش قیمت این رمزارز پس از این رویداد هستند. بنا بر اعلام تحلیل گران گلس نود، این عامل می تواند با عنوان یک خبر فروش شناخته شود.

قراردادهای اختیار خرید برای ماه سپتامبر در حال حاضر قابل توجه تر از  قراردادهای اخیتار فروش است. همچنین ، داده‌های صرافی Deribit حاکی از تداوم روند صعودی اتریوم تا سطح 2200 دلاری است. با این حال، پس از انجام آپدیت مرج که در 15 تا 16 سپتامبر(24 و 25 شهریور) برنامه ریزی شده است، تقاضا برای قراردادهای اختیار خرید به طور قابل توجهی کاهش می یابد. این نشان می دهد که معامله گران در راستای کاهش خطرات ناشی از روند نزولی ، از موقعیت های معاملاتی خود محافظت می کنند.

از سوی دیگر، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم معتقد است که آپدیت مرج فعلا تاثیرات خود را به طول کامل به دنبال نخواهد داشت. عوامل کلان در جهان همچنان حاکی از ابهامات ناشی از تورم ایالات متحده و بخش هایی از اروپا هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *