دانشگاه توکیو در متاورس دوره‌های آموزشی برگزار خواهد کرد

دانشگاه توکیو، که به عنوان تودای(Todai) شناخته می شود، قرار است طیف وسیعی از برنامه های مطالعاتی را در اواخر امسال ارائه دهد که در متاورس(Metaverse) برگزار می شود.
طبق یک گزارش شنبه از خبرگزاری محلی Asahi Shimbun، این دوره ها برای دانش آموزانی از دبیرستان تا دانش آموزان بزرگسال در نیروی کار ارائه می شود.
این نشریه بیان کرد که برنامه های تحصیلی متاورس از طریق دانشکده اختصاصی خود که مدرک ارائه می دهد ارائه نخواهد شد، بلکه در عوض تحت دانشکده مهندسی و دانشکده های تحصیلات تکمیلی مرتبط با مهندسی تودای عمل خواهد کرد. دانش آموزانی که دوره ها را به پایان برسانند گواهینامه دریافت خواهند کرد.
پروژه تودای برای رفع کمبود پرسنل ماهر در زمینه «تحول دیجیتال» و «فناوری های پیشرفته» راه اندازی شده است.
مقامات دانشگاه همچنین تاکید کردند که تحصیل در متاورس همچنین موقعیتی را ایجاد می کند که در آن هر کسی، صرف نظر از سن، جنسیت، موقعیت اجتماعی و منطقه سکونت، می تواند در مورد مهندسی و علم اطلاعات بیاموزد.

رمزارزها و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به طور خاص ذکر نشده‌اند، اما با توجه به اینکه این بخش اغلب با متاورس مرتبط است و دارای تعدادی از مارک‌های متاورس محبوب است، احتمالاً به پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک چین اشاره می‌شود.
برای دانش‌آموزان دبیرستانی، آنها یک نمای مقدماتی ازاین فضا، همراه با یادگیری نقشه‌های راه بالقوه برای یافتن کار در مهندسی، علوم و سایر زمینه‌های مرتبط دریافت خواهند کرد. آنها محتوا را در ترکیبی از درس های آنلاین و حضوری دریافت خواهند کرد.
به دانشجویان دانشگاه و افرادی که در حال حاضر در نیروی کار مشغول به کار هستند، فرصت‌هایی برای مهارت‌های مجدد/به‌روزرسانی از طریق دوره‌های آنلاین مرتبط با تمرکز بر هوش مصنوعی (AI)، فناوری ارتباطی نسل بعدی و آموزش کارآفرینی ارائه می‌شود.
همچنین برنامه ای برای جذب زنان بیشتر برای تحصیل در این برنامه ها وجود خواهد داشت، زیرا فقدان نمایندگی زنان در رشته های مهندسی به عنوان یک مسئله شناخته شده است.

در ماه های اخیر کاربردهای قابل توجهی از متاورس در ژاپن وجود داشته است، زیرا شهروندان محلی موارد استفاده جالبی از این فناوری پیدا کرده اند.
روز دوشنبه، Japan Today گزارش داد که یک گروه پشتیبانی از فوکوکا(Fukuoka) به نام JACFA یک اتاق پشتیبانی مجازی در پلتفرم SecondLife متاورس راه اندازی کرده است. این گروه به طور خاص روی ادغام مجدد Hikkikomori، افراد منزوی که اساساً از ترک خانه خود امتناع می‌کنند، در جامعه کار می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *