حجم NFT مبتنی بر سولانا از اتریوم پیشی گرفت

طبق توییت اخیر Santiment، حجم توکن‌های غیرقابل تغییر(NFT) مبتنی بر Solana  از اتریوم پیشی گرفت. اگرچه حجم ها با یک فاکتور کوچک متفاوت است، اما هنوز یک عامل بسیار مهم به شمار می آید.

فاکتور مهمی که باید در نظر گرفت این واقعیت است که حجم نمودار شده در توییت به دلار محاسبه نشده است، بلکه در توکن اصلی بلاک چین محاسبه شده است.

به عبارت دیگر، با وجود اینکه اتریوم تنها 550000 تراکنش NFT به ارزش ETH را مشاهده می کند، حجم آن از 550 میلیون دلار فراتر می رود. با این حال، 1.3 میلیون تراکنش SOL فقط 43.39 میلیون دلار ارزش دارد.NFT سولانا از اتریوم پیشی نگرفت مگر از لحاظ تعداد کل تراکنش های انجام شده در طول هفته رسید. میزان تراکنش هفتگی برای اتریوم 500000 و سولانا 630000 تراکنش بود. این بدان معناست که فعالیت سولانا حدود 32 درصد بیشتر از اتریوم بوده است.هنگامی که به چارچوب زمانی کلان نگاه می کنیم، بازار NFT سولانا از نظر حجم روزانه کاهش مداومی را تجربه کرده است. طی دو ماه گذشته، بالاترین حجم ثبت شده در MagicEden 380000 SOL بوده است.

در همین مدت، خرید روزانه NFT در سولانا نیز حدود 78 درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر، اتریوم نیز به سرنوشت مشابهی دچار شده است. از زمان اوج 476 میلیون دلاری خود در ماه می(اردیبهشت)، حجم روزانه تراکنش های NFT برای اتریوم به تنها 15 میلیون دلار در 3 جولای(12تیر) کاهش یافته است.

علاوه بر این، OpenSea قبلاً 43 میلیون دلار حجم را به ثبت رسانده است. اگر اوضاع با این سرعت ادامه پیدا کند، OpenSea تنها می تواند تا پایان ماه 344 میلیون دلار تراکنش ثبت کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *