جک دورسی قصد دارد وب ۵.۰ را روی بیت کوین ایجاد کند

شرکت زیرمجموعه بلاک TBD اعلام کرده است که قصد دارد یک وب غیرمتمرکز جدید با محوریت بیت کوین (BTC) بسازد، که بر اعتقاد بنیانگذار جک دورسی مبنی بر اینکه بزرگترین شبکه بلاک چین نقش مهمی در تکامل اینترنت خواهد داشت، تأکید می کند.
پروژه جدید که “Web5” نام دارد، نشان دهنده آخرین تلاش بیت کوین محور است که توسط دورسی از زمان کناره گیری از سمت مدیرعاملی توییتر در نوامبر 2021(آبان 1400) انجام شده است.
در حالی که Web3 از فناوری بلاک چین و توکن سازی برای غیرمتمرکز کردن اینترنت استفاده می کند، Web5 به عنوان یک سیستم مبتنی بر هویت در نظر گرفته می شود که تنها از یک بلاک چین استفاده می کند و آن بیت کوین است. کاربر توییتر به نام Namcios مفهوم Web5 را در مجموعه‌ای از توییت‌ها توصیف کرد که در آن چندین مؤلفه نرم‌افزاری با هم کار می‌کنند تا تجربه کاربر را افزایش دهند و مدیریت هویت غیرمتمرکز را فعال کنند.به گفته نامیکس، Web5 از ION استفاده می‌کند که آن‌ها آن را به عنوان یک شبکه DID باز، عمومی و بدون مجوز که در بلاک چین بیت‌کوین اجرا می‌شود، توصیف می‌کنند.
بنیاد وب3، DID ها را به عنوان شناسه های غیرمتمرکز توصیف می کند که «هویت دیجیتال غیرمتمرکز و قابل تأیید» را فعال می کنند.Web5 اساساً یک پلتفرم وب غیرمتمرکز یا DWP است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه های وب غیرمتمرکز را از طریق DID و نودهای غیرمتمرکز طبق اسناد نمونه اولیه TBD ایجاد کنند. وب5 همچنین دارای یک شبکه پولی با محوریت بیت کوین خواهد بود که منعکس کننده اعتقاد دورسی است که روزی این دارایی دیجیتال به ارز اصلی اینترنت تبدیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *