توسعه‌دهنده تورنادو کش ۹۰ روز دیگر در زندان خواهد ماند

الکسی پرتسف(Alexey Pertsev)، توسعه دهنده میکسر رمزارز مبتنی بر اتریوم تحت تحریم ایالات متحده، تورنادو کش، باید حداقل 90 روز را در زندان بگذراند، اگرچه هنوز به جرمی متهم نشده است.

دستگیری توسعه‌دهنده Tornado Cash خشم و نگرانی‌های جامعه ارزهای دیجیتال را برانگیخته است، که معتقدند چنین اقدامی می‌تواند پیامدهای جدی برای سایر توسعه‌دهندگان منبع باز داشته باشد.

جلسه دادگاهی در هلند که در روز چهارشنبه (24 اوت 2022) برگزار شد، حکم داد که پرتسف باید 90 روز دیگر در بازداشت بماند. این حکم پس از آن صادر شد که قاضی درخواست وکلای پرتسف برای اعطای حق آزادی به قید وثیقه برای متهم را رد کرد.
به گفته سخنگوی دادگاه هلند، یک جلسه عمومی اولیه باید ظرف 90 روز برگزار شود.

همانطور که قبلا توسط CryptoPotato گزارش شده بود، Pertsev توسط مقامات هلندی در آمستردام به ظن اینکه این توسعه دهنده جریان های مالی غیرقانونی را پنهان کرده و پولشویی از طریق Tornado Cash را ممکن کرده است، دستگیر شد.

این دستگیری اعتراضات متعددی را در میان حامیان کریپتو ایجاد کرده است، با این نگرانی که چنین اقدامی می تواند موجی از دستگیری توسعه دهندگان منبع باز را آغاز کند که نمی توانند نحوه استفاده از کدهای خود را کنترل کنند.

یک دادخواست آنلاین فعلی برای آزادی پرتسف وجود دارد. به دنبال جمع آوری 2500 امضا است و تاکنون توسط 2485 نفر امضا شده است. همچنین بیش از 50 نفر در میدان دام آمستردام در اعتراض به دستگیری تجمع کردند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *