تمام ۱۹۰میلیون دلار سرمایه قفل‌شده در پل میان‌زنجیره‌ای نومَد به سرقت رفت

طبق داده‌های اتراسکن، 22.4 میلیون دلار یا 11.7 درصد از هک 190 میلیون دلاری به Nomad بازگردانده شده است زیرا تیم این پروژه جایزه برای این کار تعیین کرده است.

مبلغ بازیابی شده اکنون بیش از دو برابر 9 میلیون دلاری است که هکرهای کلاه سفید روز چهارشنبه به Nomad ارسال کردند. وجوه بازیابی شده بیشتر به دنبال پیشنهاد 10 درصد جایزه نومد در روز پنجشنبه بود.

در 1 آگوست، بیش از 300 آدرس مجموعاً 190 میلیون دلار از پل زنجیره‌ای Nomad به سرقت بردند، ابزاری که به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های ERC-20 را بین اتریوم، Moonbeam، Evmos و Avalanche منتقل کنند.

این پل یک آسیب پذیری بحرانی داشت که عمومی شد و تخلیه بودجه را ممکن کرد. این آسیب پذیری توسط توسعه دهندگان Nomad طی یک به روز رسانی قرارداد هوشمند معرفی شد

این تیم روز پنجشنبه اعلام کرد که پاداش 10 درصدی را به هرکسی که توکن ها را به آدرسی خاص بازگرداند می پردازد و تضمین داد که هیچ اقدام قانونی علیه کسانی که این کار را انجام داده اند صورت نخواهد گرفت.

Nomad گفت که در حال همکاری با نهادهای اجرای قانون برای بررسی این حادثه است. همچنین با شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره ای TRM Labs برای ردیابی جریان وجوه در آدرس های درگیر در این اکسپلویت همکاری کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *