تحلیل گلسنود بازار نزولی 2022 بدترین بازار خرسی ثبت شده است

براساس تحلیل گلسنود، عوامل متعددی در تبدیل شدن بازار نزولی کریپتو به بدترین وضع کنونی نقش داشته است، زیرا اکثر تریدرهای بیت کوین در ضرر هستند و به فروش خود با ضرر ادامه می دهند.

تحلیل گلسنود از بازار نزولی 2022

گزارش 24 ژوئن شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Glassnode با عنوان A Bear of Historic Proportions نشان می دهد که چگونه سقوط فعلی بیت کوین به زیر میانگین متحرک 200 روزه (MA)، انحراف منفی از قیمت تحقق یافته و ضررهای خالص تحقق یافته باعث شده تا سال 2022 به بدترین سال در تاریخ بیت کوین تبدیل شود.

در این بین، بیت‌کوین و اتریوم هر دو کمتر از ATH چرخه قبلی خود معامله می‌شوند، این اتفاق برای اولین بار در تاریخ است که رخ داده است. “

اولین و واضح ترین نشانه بازار نزولی زمانی است که قیمت نقدی بیت کوین (BTC) به زیر MA 200 روزه و حتی شدیدتر، یعنی به زیر MA 200 هفته ای کاهش می یابد. برای نشان دادن این‌که چقدر قیمت‌های فعلی در طول تاریخ نادر بوده‌اند، گلسسنود نشان داد که در طول بازار نزولی ۲۰۲۲، بیت‌کوین به زیر نیمی از سطح MA ۲۰۰ روزه سقوط کرده است.

Glassnode همچنین نشان داد که سقوط قیمت بیت کوین به زیر 0.5 ضریب مایر(MM:Mayer multiple) یک موقعیت بسیار نادر است که از سال 2015 تا کنون اتفاق نیفتاده است. فاکتورهای MM در تغییرات قیمت بالاتر و پایین‌تر از MA 200 روزه برای نشان دادن شرایط اشباع خرید و فروش متغیر است. در این گزارش آمده است: “تنها در 84 روز از 4160 روز معاملاتی (یعنی تنها 2٪ روزهای معاملاتی) ارزش MM بسته شدن زیر 0.5 ثبت شده است.»

برای اولین بار در تاریخ، چرخه سال 2021 الی 2022 مقدار MM کمتری (0.487) نسبت به چرخه قبلی (0.511) ثبت شده است.

تایید شدت شرایط نامطلوب فعلی بازار، کاهش قیمت لحظه‌ای به زیر قیمت تحقق یافته است که تریدرهای بازار را مجبور کرده تا کوین‌های خود را با ضرر زیاد بفروشند. گلسنود خاطرنشان کرد که چنین اثر ریزشی «معمولاً متوجهِ بازارهای نزولی و تسلیم بازار است».

گلسنود گفت مواردی که قیمت‌های لحظه‌ای کمتر از قیمت تحقق یافته معامله می‌شوند غیرمعمول هستند، و اشاره کرد که این سومین بار در شش سال گذشته و پنجمین بار از زمان عرضه بیت‌کوین در سال 2009 است، که این اتفاق می‌افتد.

قیمت‌های لحظه‌ای در حال حاضر 11.3 درصد کمتر از قیمت تحقق یافته معامله می‌شوند، که این امر نشان می‌دهد تقریبا نیمی از شرکت‌کنندگان بازار در ضررند.

نادر بودن این اتفاق در مدل Glassnode نشان داده شده است؛ که براساس آن تنها 13.9٪ از کل روزهای معاملاتی بیت کوین شاهد کاهش قیمت های لحظه ای به زیر قیمت های تحقق یافته بوده اند.

این شرایط زمانی تشدید می‌شود که سرمایه‌گذاران ضررشان در بزرگترین ارز دیجیتال را بر اساس ارزش بازار قفل می‌کنند. زمانی که بیت کوین در ژوئن 2022 به زیر مرز 20000 دلاری سقوط کرد، گلاسنود نوشت که سرمایه گذاران بیت کوین در «بزرگترین زیان تحقق یافته روزانه دلار آمریکا در تاریخ» قفل کردند.

سرمایه‌گذاران مجموعاً در یک روز 4.234 میلیارد دلار ضرر کردند که نسبت به رکورد قبلی 3.457 میلیارد دلاری‌شان که در اواسط سال 2021 ثبت شده بود، این ضرر 22.5 درصد افزایش داشته است.

اگر تمام معیارهای منفی را فاکتور بگیریم، گلاسنود ارزیابی می کند که بازار در آستانه رویداد تسلیم است. کوین تلگراف این ارزیابی را در 24 ژوئن (3 خرداد) با اشاره به اینکه ماینرها شروع به فروش دارایی‌هایشان کرده اند، تأیید کرد که یکی دیگر از شاخص های کاپیتولاسیون ( رویداد تسلیم) است. چنین رویدادهایی اغلب نشان دهنده پایین ترین محدوده قیمت یک چرخه است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *