تبلیغ ارزهای دیجیتال در سرویس جدید نتفلیکس ممنوع می‌شود

غول استریم آمریکایی نتفلیکس تصمیم گرفته تبلیغات ارزهای دیجیتال و قمار را در اشتراک جدید خود که قرار است اواخر سال جاری منتشر شود، ممنوع کند.

این گزارش که به نقل از منابع ناشناس منتشر شده، می‌گوید که نتفلیکس قصد دارد محدودیت‌هایی را برای تبلیغات سیاسی و دارویی نیز اعمال کند.

این اشتراک زودتر از موعد راه‌اندازی خواهد شد زیرا نتفلیکس می‌خواهد با اشتراک جدید Disney+ که اواخر امسال عرضه می‌شود، رقابت کند. این اشتراک موردانتظار برای کشورهای استرالیا، کانادا، ایالات متحده و آلمان در تاریخ ۱ نوامبر (۱۰ آبان) راه‌اندازی خواهد شد. گفته می‌شود این اشتراک تنها ۷ دلار هزینه دارد و ارزان‌ترین سطح از اشتراک‌های نتفلیکس محسوب می‌شود.

در ماه جولای (تیر)، نتفلیکس اعلام کرد که با مایکروسافت برای توسعه اشتراک‌های حاوی تبلیغات خود همکاری کرده است. احتمالا این معامله پیامدهای جدی برای آینده شرکت خواهد داشت.

نتفلیکس تا‌کنون در برابر راه‌اندازی یک طرح ارزان‌تر با تبلیغات مقاومت کرده و بیش از یک میلیون از مشترکین خود را در سه ماهه دوم از دست داده است. این شرکت با رقبای سرشناسی مانند HBO Max و Disney+ رقابت می‌کند. Paramount، رقیب اصلی نتفلیکس، پیش از این اشتراکی ترکیبی با تبلیغات را رونمایی کرده است.

اینفلوئنسرهای TikTok در اوایل جولای ۲۰۲۱ (اواسط تیر ۱۴۰۰) از تبلیغ ارزهای دیجیتال منع شدند. متا نیز در ژانویه ۲۰۱۸ (دی ۹۶) پیش از تغییر موضع خود، تبلیغات کریپتویی را ممنوع کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *