بیل گیتس سرمایه‌گذاران بازار NFTها به امید «فردی احمق‌تر از خود» نشسته‌اند

بیل گیتس(Bill Gates)، صاحب شرکت مایکروسافت طی یک کنفرانس آب و هوا مجددا عرصه رمزارزها را دست کم گرفت و پروژه‌های رمزارزی از قبیل توکن‌های غیرمثلی را ساختگی نامید و عنوان کرد که آنها بر پایه نظریه ” احمق تر از من یا احمق بزرگتر” هستند.

آقای گیتس طی سخنرانی خود در رویدادی در برکلی کنایه وار عنوان کرد: “بدیهی است که تصاویر دیجیتالی گران قیمت از میمون ها جهان را به شدت توسعه خواهند داد.” وی مدعی شد که در این نوع دارایی ها ، نه وارد پوزیشن معاملاتی شورت و نه وارد پوزیشن معاملاتی لانگ می شود.

آقای گیتس پیش از این،  بازار رمزارزها را مورد انتقاد قرار داده بود و سال گذشته با ایلان ماسک در مورد اینکه خطرات بیت‌کوین برای سرمایه‌گذاران خرد و حقیقی و آسیب‌های زیست‌محیطی استخراج رمزارزها بحث کرد.

بیت کوین در روز دوشنبه بالغ بر 15 درصد و در روز سه شنبه 5.4 درصد دیگر کاهش پیدا کرد. فروش شدید و ناگهانی بازار رمزارزها ناشی از تورم بالاتر از انتظارات ایالات متحده و توقف تمامی برداشت در پلت فرم وام سلسیوس(Celsius) بود. مجموعه های محبوب NFT، از جمله Bored Ape (BAYC) به شدت تحت تاثیر شرایط فعلی این بازار قرار گرفته اند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *