بیش از ۲.۶ میلیون نفر برای ایردراپ یوان دیجیتال در شهر شنژن چین ثبت‌نام کرده‌اند

طبق داده‌های به‌دست‌آمده از خبرگزاری محلی Sohu.com، اتاق بازرگانی شنژن بیش از ۲/۶ میلیون ثبت‌نام برای آخرین ایردراپ یوان دیجیتال یا همان e-CNY خود انجام داده است. دو ماه قبل، شهر شنژن اعلام کرد که ۳۰ میلیون ارز دیجیتال بانک مرکزی e-CNY یا CBDC را برای ساکنان محلی به منظور فعال کردن هزینه‌ های مصرف‌کننده به عنوان اقدامی برای ریکاوری پس از قرنطینه سختگیرانه ویروس کرونا در کشور ارسال خواهد کرد.

کاربرانی که این ایردراپ‌ را از طریق قرعه‌کشی دریافت کردند، می‌توانند کوپن‌ های e-CNY خود را در پایانه‌های تجاری مختلف در Meituan، یکی از پلتفرم‌ های تجارت الکترونیک پیشرو در چین، خرج کنند. این رویداد که از ۳۰ می تا ۱۹ ژوئن برگزار شد، بیش از ۶۷،۰۰۰ کسب و کار را جذب کرد.

به طور مشابه، روز چهارشنبه، شهر فوژو اعلام کرد که ۲۰ میلیون e-CNY را به ساکنان محلی ارسال خواهد کرد. کاربرانی که تایید هویت شده‌اند و شماره محلی دارند، می‌توانند وارد برنامه “e-Fuzhou” شوند و در قرعه کشی ۱۰۰ e-CNY در هر ایردراپ شرکت کنند. این یوان دیجیتال در بیش از ۹۰۰۰ کسب و کار در سطح شهر قابل مصرف است.

با برنامه‌ریزی بانک مرکزی این کشور برای افزایش تعداد سایت‌های تست e-CNY از ۱۱ به ۲۳ سایت، تلاش‌ های CBDC چین از ابتدای سال تاکنون شتاب بیشتری گرفته است. در شهر تیانجین، اکنون امکان دریافت وام با e-CNY و همچنین پرداخت بلیط مترو با استفاده از این ارز دیجیتال وجود دارد. از ۲ آوریل زمانی که e-CNY به تیانجین معرفی شد، و یکشنبه، ساکنان محلی تقریباً ۱/۸۶ میلیون تراکنش الکترونیکی CNY را انجام دادند که بالغ بر ۲۹۰ میلیون CNY در نزدیک به ۳۹،۰۰۰ فروشنده بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *