بیش از ۱۰ درصد جمعیت ونزوئلا ارز دیجیتال دارند

گزارشی که در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل منتشر شد، نشان می‌ دهد که ونزوئلا در میان کشورهایی که بیشترین استفاده از رمزارزها را دارند، تنها پس از روسیه و بلغارستان در رتبه سوم قرار دارد. این گزارش که به دلایل این رشد و مقررات مربوط به رمزارزها نیز می پردازد، نشان می دهد که 10.3 درصد از شهروندان ونزوئلا دارای رمزارز هستند.

مردم روسیه با 11.9 درصد از جمعیت دارای رمزارز، در رتبه دوم این فهرست قرار گرفتند، در حالی که اوکراین با داشتن 10.7 درصد از شهروندانش که دارای نوعی رمزارز هستند، در رتبه اول قرار دارد. این موضوع را می توان با شرایط اقتصادی که این کشورها با آن مواجه هستند و نوساناتی که ارز ملی آن ها به دلیل درگیری تجربه می کند موجه دانست.

این گزارش همچنین نشان می‌ دهد که کشورهای در حال توسعه از پذیرش رمزارزها استقبال بیشتری کرده‌ اند. از 20 کشور اول با بیشترین پذیرش، 15 کشور به عنوان کشورهای در حال توسعه بر اساس استانداردهای سازمان ملل متحد هستند.

دلایل رشد

این مطالعه همچنین سعی دارد دلایلی را که باعث رشد پذیرش رمزارزها در کشورهای در حال توسعه شده است، توضیح دهد. این سند خاطرنشان می کند که همه گیری کووید-19 نقش مهمی در پذیرش رمزارزها ایفا کرد.

“استفاده از رمزارزها از نظر قیمت و سرعت انتقال، راهکار جذابی بود که از طریق آن حواله ارسال می شد. در طول همه‌ گیری، هزینه‌ های بالای خدمات حواله سنتی در طول دوره‌ های قرنطینه به دلیل اختلالات مرتبط، حتی بیشتر هم شده بود.”

دلیل دومی که باعث این رشد شد به این دیدگاه مربوط می‌ شود که شهروندان این کشورها در مورد رمزارزها به عنوان ابزاری مفید برای محافظت از پس‌ انداز خود استفاده می‌ کنند. به همین دلیل است که کشورهایی مانند آرژانتین و ونزوئلا که با دوره‌ های تورمی سختی روبرو بوده‌ اند، در رتبه‌ بندی بالا در گزارش‌ های پذیرش رمزارزها قرار دارند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *