بیت کوین به کف قیمتی هفتگی خود سقوط کرد این رمزارز سرشناس همچنان به دلیل نگرانی‌های ناشی از افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده و مقرراتی نظارتی سخت‌گیرانه‌تر بر حوزه رمزارزها، تحت فشار است

بزرگترین رمزارز جهان،  صبح روز سه شنبه به وقت آسیا تا 5.4 درصد کاهش یافت و در ساعت 9:42AM به وقت سنگاپور در قیمت 21,073 دلار معامله شد. اندیکاتور مقایسه 100 دارایی دیجیتال(MVIS ) در اثر کاهش مجدد قیمت بیت کوین ، بالغ بر 4 درصد افت داشته است.

این عقب نشینی منجر شد که امیدها برای تداوم روند بازیابی بیت کوین تضعیف شود و این رمزارز به محدوده معاملاتی رنج بین 19000 تا 22000 دلار بازگشت. میزان ریسک پذیری به صورت کلی با توجه به افزایش مورد انتظار 70 واحدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور در روز چهارشنبه کاهش یافته است.

کیتی استاکتون(Katie Stockton)، یکی از بنیانگذاران شرکت تحلیل Fairlead Strategies، در شبکه تلویزیونی بلومبرگ عنوان کرد:
“ما در چند هفته گذشته شاهد تثبیت این بازار بودیم و در اثر آن ، برخی از افراد نسبت به امکان پایان روند نزولی و رسیدن قیمت ها به کف خود اطمینان حاصل کردند اما ما فعلا  چندان  متقاعد نشده ایم.”

چرخه افزایش نرخ‌های بهره و ورشکستگی‌ شرکت های سرشناسی از قبیل صندوق پوشش ریسک تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) در سال جاری میلادی منجر به سقوط رمزارزها شده است ، به طوری که ارزش بیت کوین در این مدت به میزان 55 درصد سقوط کرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *