بیت‌کوین به احتمال زیاد در هفته جاری روند نزولی خود را ادامه خواهد داد

با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران به دنبال ارزیابی مجدد سرعت و شدت اقدامات فدرال رزرو در راستای تشدید سیاست های مالی هستند و در اثر آن ، از دارایی‌های پر ریسک دوری می کنند، بیت‌کوین به احتمال زیاد در هفته جاری روند نزولی خود را ادامه خواهد داد.

بزرگترین رمزارز جهان در روز دوشنبه تا کف قیمتی 38,409 دلاری کاهش پیدا کرد و نسبت به سقف های قیمتی ماه گذشته ، 20 درصد افت کرد . دومین رمزارز بزرگ جهان، اتریوم، برای ششمین روز متوالی با ضرر و زیان همراه شد و تا کف قیمت 2808 دلاری کاهش یافت.

تحلیلگران تکنیکال بر این باورند که نمودارهای قیمت حاکی از ادامه روند نزولی است.

کیتی استاکتون(Katie Stockton)، موسس و مدیریت شرکت خدمات مالی Fairlead Strategies، عنوان کرد که بیت کوین در نمودار هفتگی خود به زیر حمایت ابری اندیکاتور ایچیموکو کاهش یافته است و حمایتی بعدی آن در حدود 27200 دلار است.

خانم استاکتون تنها تحلیلگری نیست که خبر از احتمال ادامه ضرر و زیان ها می دهد.

مارک نیوتن(Mark Newton)، استراتژیست تکنیکال در شرکت تحقیقاتی فاند استرت (Fundstrat) ، روز جمعه در یادداشتی نوشت:
“به نظر می‌رسد بیت کوین به دنبال عقب نشینی خود در روز جمعه به زیر یک خط روند دو ماهه کاهش می یابد که احتمالاً باعث ضعف آن می شود و آن را در مسیر مورد امتحان قرار دادن کف های قیمتی ماه ژانویه قرار می دهد. وی انتظار دارد که بیت کوین در ابتدا تا سطح 36300 دلاری عقب نشینی کند و با کاهش قیمت به زیر آن ، سطح 32950 دلاری مورد امتحان قرار گیرد.”

با وجود تمام زیان های اخیر، بیت کوین در مرز میانی محدوده معاملاتی خود حفظ شده است. این محدوده معاملاتی ، 35000 تا 45000 دلار،  از ابتدای سال تا به حال پایدار مانده است. این رمزارز به شدت از شاخص نزدک 100 پیروی می کند و همبستگی آن با دلار برعکس است.

با توجه به اینکه انتظار می رود فدرال رزرو در ماه های آینده برای مهار نرخ تورم، نرخ بهره را در 50 واحد افزایش دهد. از این رو ، برخی از عواملی که در دو سال گذشته منجر تقویت بازار رمزارزها شده است ،درحال تغییر است.

شرکت رمزارزی Nydig در گزارشی در روز جمعه نوشت:
“از آنجایی که نگهداری دلار ارزشمندتر تلقی می گردد، برخی از سرمایه گذاران ممکن است از سرمایه گذاری در بیت کوین ویا طلا دوری کنند و به دلار متمرکز شوند.”

“بیت کوین همچنان تحت تاثیر عوامل تکنیکال از قبیل رشد تعداد کاربران و کاربرد شبکه قرار خواهد گرفت اما درک روابط کلان در این زمینه که در حال تغییر هستند ، مهم و حائز اهمیت است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *