بنیان‌گذار کاردانو تست هاردفورک واسیل در حال انجام است

هم بنیانگذار اتریوم در یک پخش زنده ویدئویی از یک کنفرانس کریپتویی در سانتا باربارا، کالیفرنیا، صحبتهای پخش زنده دو هفته پیش را ادامه داد که در آن به جامعه کاردانو اطمینان داد که هارد فورک Vasil تاخیرهای بیشتری را تجربه نخواهد کرد.

در اوایل آگوست، هاسکینسون(Hoskinson) گفت که شبکه آزمایشی Cardano برای اجرای نسخه 1.35 ارتقاء Vasil به سختی آماده شده است. Testnet یک محیط آزمایشی است که نرم‌افزار ارتقا یافته را اجرا می‌کند و برای آزمایش رفتار برنامه‌های غیرمتمرکز قبل از استقرار نرم‌افزار جدید در بلاک چین یا شبکه اصلی استفاده می‌شود. هارد فورک ارتقای قابل توجهی برای بلاک چین است که بلوک های تراکنش معتبر قبلی را نامعتبر می کند یا برعکس.

آزمایش داخلی سه باگ را نشان داد که منجر به سه نسخه جدید شد که آخرین آن 1.35.3 است. مهندسان و شرکت های تضمین کیفیت همه تغییرات قابل توجه را آزمایش کرده اند، در حالی که چند حالت خاص(Edge case) هنوز نیاز به آزمایش دارند. حالتهای خاص، ناهنجاری هایی در رفتار یک سیستم هستند که تحت شرایطی نزدیک به محدودیت های عملیاتی طراحی شده خود قرار دارند. از این رو، هاسکینسون گفت، احتمال اینکه مشکلی پیش بیاید اندک است. نسخه 1.35.3 احتمالاً نسخه ای خواهد بود که برای فورک استفاده می شود، مشروط بر اینکه هیچ اشکالی کشف نشود.

هاسکینسون می گوید واسیل بسیار پیچیده بود

هاسکینسون به جامعه اطمینان داد که 700 کارمند کاردانو سخت روی این پروژه کار می کنند. او افزود که هارد فورک Vasil بسیار پیچیده بود زیرا در زمینه های مختلفی مانند اجماع و ارتقاء پلت فرم قرارداد هوشمند Plutus تأثیر داشت. برنامه های غیرمتمرکز قبلاً در شبکه آزمایشی مستقر شده اند.

هاسکینسون به کسانی که نسبت به تعداد برنامه‌های غیرمتمرکز در Cardano تردید دارند، گفت که مقدار قابل توجهی از کد اجرا شده است. یکی از چالش ها اطمینان از سازگاری همه برنامه های غیرمتمرکز موجود با هارد فورک شبکه اصلی Vasil بود. وی به جامعه یادآور شد که با توجه به هارد فورک بودن واسیل، تمامی متصدیان نودها، از جمله صرافی ها و تمامی متصدیان استیکینگ، باید نرم افزار خود را به 1.35.3 ارتقا دهند.

در امنیت اطلاعات تلاشها به منصه آزمایش گذاشته می شوند

وی در خصوص اهمیت امنیت سایبری گفت که در کنفرانس‌های امنیت اطلاعات پیچیدگی‌های رمزنگاری در ارزهای دیجیتال به کاربردهای عملی تبدیل می‌شود. او افزود که در پایان آگوست 2022، در افتتاحیه آزمایشگاه رمزنگاری و رمزارزهای جدید Cardano در دانشگاه استنفورد حضور خواهد داشت. این آزمایشگاه انکوباتوری برای یادگیری در مورد پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز، اجماع، و سایر موضوعاتی خواهد بود که بعداً مشخص خواهد شد.

او گفت که Crypto از نظر بنیادی قوی است.

ادعای هاسکینسون مبنی بر اینکه تیم کاردانو سخت روی فورک Vasil کار می‌کند با بیشترین کامیتهای مربوط در سایت نسخه‌سازی نرم‌افزار و ریپازیتوری، GitHub، در ژوئن 2022 پشتیبانی می‌شود. فعالیت مدت کوتاهی پس از استقرار هارد فورک Vasil در شبکه آزمایشی به اوج خود رسید.

کامیتهای مشابهی برای هارد فورک آلونزو در سال گذشته انجام شد و قراردادهای هوشمند را به بلاک چین معرفی کرد. هاسکینسون می گوید هارد فورک Vasil عملکردی شبیه به سولانا خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *