بزرگ‌ترین رمزارز جهان بیت کوین با افت 2.6 درصدی به 19870 دلار کاهش پیدا کرد

بیت کوین پس از اینکه در هفته گذشته ، قدرتمندترین هفته خود را در بیش از سه ماه گذشته پشت سر گذاشت ، امروز ، سه شنبه به زیر سطح 20000 دلاری عقب نشینی کرد. این درحالیست که جهش ارزش دلار آمریکا ،بازارهای مالی جهان را تحت تاثیر قرار داد.

بزرگ‌ترین رمزارز جهان با افت 2.6 درصدی به 19870 دلار کاهش پیدا کرد و  در روز سه‌شنبه ،برای چهارمین روز متوالی در آستانه انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده کاهش یافت. این رمزارز در روز جمعه با افزایش ریسک پذیری در دارایی ها ، به سطح 22472 دلاری رسید. دومین رمزارز بزرگ بازار ، اتریوم نیز با افت 4.1 درصد ی در سطح 1090.94 دلاری قرار گرفت. شاخص مقایسه 100 دارایی دیجیتال (MVIS CryptoCompare) تا 2.6 درصد کاهش یافت.

نوئل آچسون(Noelle Acheson) و گوردون گرانت(Gordon Grant) از شرکت مشاوره سرمایه گذاری Genesis در روز دوشنبه در یادداشتی عنوان کردند:
“منتظر حجم پایانی و بی تقاوت دیگری در این هفته تابستانی باشید. همچنین ، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) به احتمال زیاد ، رویداد اصلی 13 جولای(22 تیر) خواهد بود. بیت‌کوین در روز جمعه از سطح 22000 دلاری عبور کرد و به میانگین متحرک 200 هفته‌ای رسید. اتریوم نیز در راستای پیروی از آن ، به سمت سطح 1300 دلاری حرکت کرد.”

دلار در روز دوشنبه پیش از انتشار داده های شاخصCPI جهش یافت زیرا این شاخص می تواند بینشی را از مسیر احتمالی افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ارائه دهد. بیت کوین و سایر رمزارزها با توجه به اینکه این بانک مرکزی در راستای مهار نرخ تورم تلاش می کند ، با مشکل مواجه شده اند و در چند سال گذشته همگام با دارایی های پر ریسک حرکت کرده اند.

60 درصد از 950 سرمایه گذاری که در نظرسنجی MLIV Pulse شرکت کردند ، معتقدند که بیت کوین به احتمال زیاد به سطح 10000 دلاری سقوط می کند و بر این اساس ، ارزش آن را تقریباً نصف می شود . 40 درصد نیز بر این باورند که بیت کوین به سمت سطح 30000 دلاری پیش  میرود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *