با افزایش شکاف نرخ ارز میان دلار و پزو، قرارداد یک بازیکن فوتبال آرژانتینی از طریق استیبل کوین پرداخت شد

همزمان با افزایش شکاف میان دلار آمریکا و پزوی آرژانتین، محدودیت‌های اقتصادی در این کشور به صنعت ورزش هم کشانده شد تاجاییکه امضای اولین قرارداد یک بازیکن فوتبال محلی به وسیله ارزهای رمزنگاری شده در سرفصل اخبار ملی آن قرار گرفته است.

به گفته منابع محلی، انتقال جولیانو گالوپو (Giuliano Galoppo)، هافبک باشگاه اتلتیک بانفیلد به باشگاه فوتبال سائوپائولو، به وسیله استیبل کوین USD Coin یا به اختصار USDC انجام شده است. ارزش این قرارداد، بسته به نرخ نوسان ارز آرژانتین، بیش از 6 تا 8 میلیون دلار اعلام شده است. این انتقال از طریق همکاری با صرافی مکزیکی Bitso صورت پذیرفته است.

این انتقال در شرایط سخت اقتصادی حاکم برای باشگاه های ورزشی آرژانتین اتفاق افتاده است. این درحالی است که شکاف مبادلاتی گزارش شده بین پزو و دلار همچنان در حال افزایش است و بر امکان امضای قرارداد بازیکنان فوتبال این کشور با تیم های بین المللی تأثیر گذاشته و آنها را وادار کرده است برای تنظیم حقوق خود را با قیمت دلار، قراردادهای خود را مجدداً بررسی کنند.

گفتنی است که اقتصاد ناپایدار این کشور منجر به افزایش پذیرش عمده ارزهای دیجیتال، به ویژه استیبل کوین ها شده است. گرایش به استیبل کوین ها پس از استعفای تکان دهنده وزیر اقتصاد آرژانتین در اوایل ماه جاری به طرز نگران کننده ای تشدید شد. هرچند این اولین باری است که باشگاه های ورزشی از ارزهای دیجیتال به عنوان نوعی پرداخت برای نقل و انتقالات بین المللی خود استفاده کرده اند تا مزیت رقابتی در بازار را برای بازیکنان خود حفظ کنند.

با وجود جدید بودن، تراکنش ارز دیجیتال مربوط به انتقال گالوپو همچنان مشمول مقررات خواهد بود. به گزارش بلومبرگ، منابع بانک مرکزی آرژانتین تصریح کرده اند که انتقال گالوپو یک عملیات صادرات به شمار می رود و در نتیجه، بانفیلد مجبور خواهد شد USDC خود را با استفاده از بازار رسمی مبادله به ارز محلی پزو تبدیل کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *