بایننس پشتیبانی از تراکنش‌های ناشناس لایت کوین را متوقف کرد

صرافی کریپتو بایننس اعلام کرد که به پشتیبانی از تراکنش های لایت کوین (LTC) بعد از آخرین ارتقاء MimbleWimble (MWEB)، پایان می دهد.
بایننس هشدار داد که هر تراکنش ارسال شده از طریق تابع MWEB از بین می رود زیرا صرافی نمی تواند آدرس فرستنده را تأیید کند. صرافی در زمان انتشار به درخواست کوین تلگراف برای اظهار نظر پاسخ نداد.
این اعلامیه تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که صرافی‌های بزرگ کریپتو کره جنوبی، لایت کوین را به دلیل آخرین به‌روزرسانی که اطلاعات تراکنش‌ها را محرمانه می‌کند، از فهرست خارج کردند. این حذف تنها چند هفته پس از آن صورت گرفت که پنج صرافی رمزارز هشدارهایی مشابه بایننس صادر کردند. با این حال، حذف از لیست تعجب آور نبود زیرا کره جنوبی به دلیل قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی خود که تراکنش های ناشناس در صرافی های رمزارزی را ممنوع می کند، شناخته شده است.
ارتقاء MWEB در لایت کوین یکی از به‌روزرسانی‌های حیاتی است که در اوایل امسال، تقریباً دو سال و نیم پس از اولین پیشنهاد، فعال شد. این ارتقا چندین ویژگی حفظ حریم خصوصی را اضافه کرد و بلاک چین لایت کوین را مقیاس پذیرتر کرد.

صرافی Gate.io، یکی دیگر از پلتفرم‌های محبوب معاملات ارزهای دیجیتال، به پشتیبانی از تراکنش‌های MWEB Litecoin پایان داد و ادعا کرد که تراکنش‌های ناشناس در این پلتفرم پشتیبانی نمی‌شوند.
تصمیم برای پایان دادن به پشتیبانی از عملکرد MWEB نیز در زمانی اتخاذ می‌شود که صرافی پیشرو ارز دیجیتال با بحث‌هایی مواجه شده است. بایننس اخیراً توسط رویترز به تسهیل معاملات غیرقانونی به ارزش 2.5 میلیارد دلار متهم شد.
ژائو، مدیر عامل بایننس با اشاره به داده های منتشر شده توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis، تمام این اتهامات را رد کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده همچنین تحقیقات نقض امنیت را در رابطه با فروش BNB ICO بایننس در سال 2017(1396) آغاز کرد.
ویژگی حفظ حریم خصوصی که به‌عنوان یک ارتقاء مهم تلقی می‌شد، برای یکی از قدیمی‌ترین رمزارزها یعنی لایت کوین فاجعه‌بار است. ارتقاء MWEB در زمانی انجام می شود که نظارت در بالاترین حد خود است و ویژگی های حریم خصوصی به هدف اصلی تنظیم کننده ها در سراسر جهان تبدیل شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *