بایننس به مقاله رویترز درباره پول‌شویی در این صرافی پاسخ داد

صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance) پاسخی طولانی به مقاله منتشر شده توسط رویترز منتشر کرد که ادعا می‌کند این صرافی همواره «مرکزی برای هکرها، کلاهبرداران و قاچاقچیان مواد مخدر» بوده است و حداقل «۲.۳۵ میلیارد دلار وجوه غیرقانونی» در این صرافی پولشویی شده است. صرافی بایننس نوشت که ادعاهای مطرح شده این رسانه توسط طرف‌های ذینفع ایجاد شده است تا «عموم مردم را فریب دهند».

پاسخ صرافی بایننس به اتهامات رویترز

صرافی بایننس در یک پست وبلاگی به مقاله منتشر شده توسط رویترز پرداخت که ادعا می‌کند این صرافی همواره «مرکزی برای هکرها، کلاهبرداران و قاچاقچیان مواد مخدر» بوده است. بایننس خاطرنشان کرد که ادعاهای این مقاله نه تنها نادرست است، بلکه تلاش برخی از طرف‌های ذینفع است تا با انتشار اطلاعات نادرست، «عموم مردم را فریب دهند». صرافی بایننس نوشت:

ما به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم آن دسته از نویسندگان و صاحب نظرانی را نادیده بگیرید که برای شهرت یا منافع مالی به یک دیدگاه پارانویایی در دنیای کریپتو می‌پردازند. در عوض، فقط به حقایق نگاه کنید.

این صرافی همچنین اشاره کرد که پلتفرم‌های مالی سنتی بیشتر از صرافی‌های ارز دیجیتال که ماهیت شفافی دارند، به وجوه غیرقانونی آلوده هستند. علاوه بر این، صرافی بایننس به آمارهای سازمان ملل اشاره کرد که نشان می‌دهد ۲ تا ۵ درصد پول‌های فیات با فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط هستند. در نهایت، صرافی بایننس مکاتبات ایمیلی خود را با رویترز منتشر کرد که شامل پاسخ‌های کامل بایننس به پرسش‌های رویتر قبل از انتشار مقاله‌ای است که بایننس را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

آیا بایننس درگیر پولشویی با وجوه غیرقانونی میلیاردی است؟

روز دوشنبه، رویترز گزارش ویژه‌ای منتشر کرد که مدعی شد صرافی بایننس درگیر پولشویی با وجوه غیرقانونی میلیاردی است. از کلاهبرداری سرمایه‌گذاری و معاملات در دارک وب گرفته تا رعایت نکردن قانون مشتری خود را بشناسید (KYC)، به گفته رویترز این صرافی به طور قابل توجهی درگیر مسائل غیرقانونی بوده است.

در ماه فوریه، صرافی بایننس همچنین با تحقیقات گسترده جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد رابطه این صرافی با شرکت‌های بازارساز Sigma Chain AG و Merit Peak که در خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال در بایننس شرکت می‌کنند، مواجه شد. طبق گزارش‌ها، این تحقیقات همچنان ادامه دارند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *