بانک مرکزی روسیه پیشنهاد مجوز ورود بازارهای بورس به بازار دارایی‌های دیجیتال را داده است

گزارشات حاکی از آن است که بانک مرکزی روسیه پیشنهاد مجوز ورود بازارهای بورس به بازار دارایی‌های دیجیتال را داده است. این درحالیست که بانک مرکزی این کشور با تحریم‌های سرسام‌آور دست و پنجه نرم می کند.

این اقدام به منظور تسهیل سرمایه‌گذاران با ارائه گزینه‌های جایگزین سرمایه‌گذاری در حوزه ی رمزارزها صورت گرفته است. روسیه در پی تهاجم به اوکراین توسط غرب با تحریم های اقتصادی شدیدی مواجه شده است.

استقبال مقامات از طرح معاملات رمزارزی

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی روسیه طی نشستی با تعدادی از صرافی ها، کارگزاران و متصدیان که خدمات دارایی های دیجیتال را ارائه می دهند ، این طرح پیشنهادی را مطرح کردند. همچنین ، برخی از منابع بورس مسکو، بورس سن پترزبورگ و سایر مقامات مخفیانه با نمایندگان بانک مرکزی روسیه دیدار کردند. همه طرفین در زمینه برنامه هایی برای ترتیب و توسعه معاملات دارایی های دیجیتال در چارچوب قوانین تنظیم شده صحبت کردند.

دولت روسیه به دنبال تصویب مقررات کامل رمزارزی است. در این راستا ، فعالیت‌هایی از قبیل صدور رمزارزها صورت می گیرد.

به گزارش کومرسانت(Kommersant)، یکی از منابع عنوان کرد که افرادی از بخش مالی که در این نشست حضور داشتند، از این طرح پیشنهادی حمایت کردند. از سوی دیگر، متصدیان سیستم های اطلاعاتی نسبت به این طرح شک و تردید داشتند. انتظار می رود که این اقدام در نهایت باعث افزایش استفاده از دارایی های دیجیتال شود. مقامات بورس مسکو از این طرح استقبال کردند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *