بانک مرکزی روسیه نقشه راهی برای معرفی روبل دیجیتال تا سال ۲۰۲۳ ارائه می‌کند

اولگا اسکوروبوگاتووا (Olga Skorobogatova)، معاون اول بانک مرکزی روسیه، در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: بانک مرکزی روسیه (CBR) نقشه راهی را برای معرفی روبل دیجیتال تا پایان سال 2023 تهیه خواهد کرد.

این مقام عالی رتبه همچنین خاطرنشان کرد که بانک مرکزی در نظر دارد عملیات آزمایشی با ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه (CBDC) را با مشتریان واقعی از آوریل 2023آغاز کند که نشان می دهد این برنامه ها نیز تنظیم شده اند. اسکوروبوگاتووا تاکید کرد که سال آینده برای این پروژه بسیار مهم خواهد بود و توضیح داد:

“آزمایش عملیات واقعی به ما این فرصت را می دهد تا بفهمیم چه چیزی باید اصلاح شود و به ذهن بیاوریم که چه چیزی را باید اصلاح کنیم و چه چیزی را تغییر دهیم. ما می خواهیم یک نقشه راه برای معرفی روبل دیجیتال در پایان سال آینده ایجاد کنیم.”

معاون خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 بانک در این طرح پایلوت شرکت می کنند. سه بانک دیگر نیز خواهان پیوستن به دوره آزمایشی هستند و این مقام پولی نیز از چندین سازمان غیرمالی نیز درخواست هایی دریافت کرده است.

اولگا اسکوروبوگاتووا خاطرنشان کرد که هنوز خیلی زود است که در مورد نتایج مرحله فعلی صحبت کنیم زیرا شرکت کنندگان با سرعت های مختلف حرکت می کنند. او گفت: “اما بیش از نیمی از بانک های گروه آزمایشی با سرعت بسیار خوبی در حال پیشرفت هستند، ما به ضرب الاجل های اعلام شده عمل می کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *