بانک اوگاندا پذیرای ایده کسب‌ و کارهای ارزهای دیجیتال است

بانک اوگاندا پذیرای ایده کسب‌ و کارهای ارزهای دیجیتال است که در بخش نظارتی خود شرکت می‌کنند و از اعضای انجمن بلاک چین اوگاندا (BAU) دعوت می‌کنند تا دانش خود را با بانک مرکزی به اشتراک بگذارند.
نامه ای از بانک به تاریخ 1 ژوئن به رئیس BAU، کوامه رونگوندا(Kwame Rungunda)، به جلسه ای بین دو طرف در اوایل ماه می اشاره داشت. بانک مرکزی همچنین به گروه حمایت از کریپتو این کشور توصیه کرد تا قبل از اینکه وقت بحث‌های فنی بیشتر شود، قوانین را بررسی کنند.

در ژوئن 2021، بانک چارچوب نظارتی را راه‌اندازی کرد که به شرکت‌های فناوری مالی (فین‌تک) اجازه می‌داد تا «راه‌حل‌های مالی نوآورانه» را در یک محیط کنترل‌شده آزمایش کنند، به امید اینکه جذب پرداخت‌های الکترونیکی و سایر خدمات مالی دیجیتال در داخل کشور را ارتقا دهند.
به نظر می رسد نامه اخیر، چرخشی در رویکرد بانک اوگاندا نسبت به ارزهای دیجیتال باشد.
در اواخر آوریل، بانک هشداری در مورد ارزهای دیجیتال صادر کرد و با ارسال اخطاریه ای به همه ارائه دهندگان خدمات پرداخت در کشور گفت که با اجازه تراکنش های رمزارزی، کشور را به روی پولشویی و کلاهبرداری باز می کنند.
کریپتو در اوگاندا ممنوع نیست و همچنان می توان آن را خریداری، نگهداری و معامله کرد. با این حال، رمزارزها تنظیم و قانونگذاری نشده اند و هنوز مجوز دارایی دیجیتال برای فعالیت در این کشور برای یک شرکت صادر نشده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *