اپلیکیشن وی‌چت حساب‌های مرتبط با NFT و ارزهای دیجیتال را مسدود می‌کند

برترین پلتفرم رسانه های اجتماعی در چین، وی چت، سیاست های خود را برای ممنوعیت حساب هایی که دسترسی به خدمات رمزارزی یا NFT را فراهم می کنند، به روز کرده است.
طبق دستورالعمل‌های جدید، حساب‌های مرتبط با صدور، معامله و تامین مالی کریپتو و NFT یا محدود یا ممنوع خواهند شد و در رده «کسب و کار غیرقانونی» قرار خواهند گرفت.
این خط‌مشی تجارت ثانویه NFT را نیز پوشش می‌دهد و این شرکت خاطرنشان می‌کند که «حساب‌هایی که خدمات یا محتوای مربوط به تراکنش ثانویه مجموعه‌های دیجیتال را ارائه می‌کنند نیز باید مطابق با این ماده برخورد شود.»
این حرکت توسط گزارشگر اخبار رمزارزی وو بلاک چین(Wu Blockchain)(کالین وو) مستقر در هنگ کنگ در 20 ژوئن برجسته شد، زیرا او به اهمیت این اقدام با توجه به اینکه وی چت بیش از 1.1 میلیارد کاربر روزانه در چین دارد اشاره کرد.

از نظر مجازات‌ها، خط‌مشی جدید بیان می‌کند که «پس از کشف چنین تخلفاتی، پلتفرم عمومی وی چت، با توجه به شدت تخلفات، به حساب‌های رسمی متخلف دستور می‌دهد تا ظرف مدت زمانی آن را اصلاح کنند.
دولت چین یک ممنوعیت تدریجی در بخش کریپتوهای محلی بین ماه می تا سپتامبرسال گذشته اعمال کرد. با این حال، با توجه به زمان آخرین به‌روزرسانی خط‌مشی وی‌چت، می‌تواند نشان دهد که این پلتفرم از آن زمان تاکنون اجازه داده است که برخی از فعالیت‌های رمزارزی مورد توجه قرار نگیرد.
علاوه بر این، هنوز یک منطقه خاکستری نظارتی در مورد NFTها در کشور وجود دارد زیرا دارایی ها را می توان در فیات خریداری کرد. با این حال، شرکت‌ها و پلتفرم‌ها عموماً معاملات ثانویه را ممنوع می‌کنند تا از مسائل بالقوه انطباق با مالی شدن فناوری جلوگیری کنند.
به طور کلی، مقامات نسبت به NFT ها بدبین هستند، به طوری که انجمن بانکداری، انجمن مالی اینترنتی و انجمن اوراق بهادار چین در ماه آوریل(فروردین)بیانیه مشترکی صادر کردند و در مورد خطرات سرمایه گذاری در این دارایی ها به مردم هشدار دادند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *