اوکراین به انجمن مشارکت بلاک چین اروپا پیوست

اوکراین به عنوان عضو صرفا مشاهده کننده در همکاری بلاکچین اروپایی (EBP)، که ابتکاری برای توسعه استراتژی اتحادیه اروپا در زمینه بلاکچین و ایجاد زیرساخت بلاکچین برای خدمات عمومی می باشد، پذیرفته شده است. وضعیت مشاهده کننده گامی به سوی عضویت کامل است که مقامات اوکراینی و اعضای جامعه رمزارزی برای آن لابی کرده اند.

تلاش برای الحاق این کشور به EBP توسط اولکسی ژمرنتسکی، رئیس انجمن بین‌الملل Blockchain4Ukraine قانونگذاران اوکراینی و کنستانتین یارمولنکو، که ریاست سازمان غیردولتی «دارایی‌های مجازی اوکراین» را بر عهده دارد، آغاز شده است.

در مارس سال جاری، آن ها نامه هایی به رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین و دیگر نمایندگان اتحادیه اروپا ارسال کردند و خواستار ایجاد یک زیرساخت مشترک بلاکچین بر اساس EBP شدند.

در پاسخ به درخواست آنها، رئیس دستگاه اجرایی در بروکسل چشم انداز الحاق اوکراین را به عنوان ناظر تأیید کرد. این کشور در حال حاضر سومین کشور غیر اتحادیه اروپا، علاوه بر نروژ و لیختن اشتاین است که در این طرح شرکت می کند.

الکساندر بورنیاکوف، معاون وزیر تحول دیجیتال اوکراین به نقل از دپارتمان خود گفت: «ادغام اوکراین در شراکت بلاکچین، کار مشترک بر روی معرفی فناوری بلاکچین در ثبت و خدمات دولتی را تقویت خواهد کرد».

بورنیاکوف، که نماینده کشور اروپای شرقی در EBP است، اخیراً در جلسه آنلاین همه اعضا شرکت کرد. وی افزود که الحاق همچنین “یک محیط نظارتی بسیار کارآمد، از جمله برای بازار دارایی های دیجیتال ” را در کشور ارتقا خواهد داد.

به گفته رئیس Blockchain4Ukraine، ژمرنتسکی، با پیوستن به شراکت بلاکچین، اوکراین در موقعیت بهتری برای به رسمیت شناختن مدارک تحصیلات عالی و گواهینامه رانندگی میلیون ها پناهنده اوکراینی در اروپا خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *