اولین شکست ایلان ماسک در درگیری حقوقی با توییتر محاکمه سه ماه دیگر آغاز می‌شود

توییتر در ماه اکتبر (مهر) علیه ایلان ماسک، که اخیراً برنامه های خود برای خرید این شرکت رسانه های اجتماعی را لغو کرده بود، محاکمه‌ای را تشکیل داد.

تاریخ محاکمه اکتبر
ایلان ماسک ممکن است به این راحتی از توییتر کنار نرود.

ماسک در ۸ جولای (۱۷ تیر) اعلام کرد که خرید برنامه ریزی شده خود از توییتر را لغو می‌کند. در پاسخ، توییتر اعلام کرد که با اقدام قانونی علیه ماسک به پیگیری این معامله ادامه خواهد داد.

اکنون، پرونده ای که می‌تواند باعث ادامه یافتن این معامله شود برای اکتبر تنظیم شده است. صدراعظم کاتلین مک کورمیک (Kathaleen McCormick)، قاضی ارشد دادگاه سلطنتی دلاور، امروز به نفع توییتر رای داد و به شرکت اجازه داد تا در پنج روز این محاکمه را تسریع کند (این محاکمه به شیوه ای تسریع شده یا ساده انجام می‌شود که سریعتر از یک دادگاه عادی حکم تجدیدنظر را قابل پیگیری می‌کند).

وکیل توییتر – بیل ساویت (Bill Savitt) از واچتل، لیپتون، روزن و کاتز – گفت که یک محاکمه سریع برای جلوگیری از آسیب لازم است. او اضافه کرد که عدم قطعیت مستمر ماسک، هر ساعت از روز به توییتر آسیب وارد می‌کند.

علاوه بر این، محاکمه اگر با تاخیر انجام شود می‌تواند مشکلات جانبی ایجاد کند. این دو قبلاً یک تاریخ «کناره روی» تعیین کرده بودند که به هر یک از طرفین اجازه می‌دهد در صورت نهایی نشدن معامله تا ۲۴ اکتبر (۲ آبان) از آن خارج شوند، در حالی که تأمین مالی بدهی ماسک در ۲۵ آوریل ۲۰۲۳ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) منقضی می‌شود.

ماسک در مورد خرید متزلزل شده است
ماسک، به نوبه خود، به دنبال تاریخ محاکمه ای در فوریه آینده (بهمن) بود. تیم حقوقی او استدلال کرده که هرچه تاریخ محاکمه نزدیک‌تر شود، آنها زمان کمی برای بررسی اطلاعات لازم خواهند داشت.

ماسک و وکلای او قصد دارند تعداد حساب‌های توییتری را که ربات‌ های اسپم یا کلاهبرداری هستند، تعیین کنند.

این موضوع از زمانی که ماسک در ماه می (اردیبهشت) به این قرارداد بازگشته بود، وجود داشت. در آن زمان، ماسک قبل از ادامه معامله، خواستار اثبات جعلی بودن کمتر از ۵ درصد از حساب‌ های توییتر شد.

به نظر می‌رسید که این معامله در ماه ژوئن (خرداد) نهایی شود، زیرا توییتر قول داده بود که یک «خلاصه ای» از داده‌ها را ارائه کند و ماسک هم شروع به بحث درباره برنامه‌ های خود با کارمندان کرده بود. با این حال، ماسک داده های ارائه شده را ناکافی دانست و اعلام کرد که قرارداد را در ۸ جولای (۱۷ تیر) لغو خواهد کرد.

طبق گزارش‌های منتشر شده در ۱۸ جولای (۲۷ تیر)، تیم حقوقی ماسک همچنین قصد دارد در مورد شکایت فعلی اعتراض کند.

توییتر به احتمال زیاد دست بالا را دارد
اکثر نظرات در مورد این پرونده نشان می‌دهند که توییتر با توجه به رفتار مشکوک ماسک و زمینه قانونی ضعیف او در این مجاکمه موفق خواهد شد.

در واقع، وکیل خود توییتر استدلال کرده است که «هیچ چیزی در توافقنامه ادغام درباره [مسأله] ربات‌ های اسپم بحث نمی‌کند». در عوض، ساویت می‌گوید که نگرانی در مورد ربات‌ های اسپم صرفاً پوششی برای پشیمانی از این خرید از سوی ماسک است.

اگر توییتر در محاکمه موفق شود، ماسک با حداقل یک میلیارد دلار جریمه مواجه خواهد شد یا باید طبق برنامه به این معامله ادامه دهد.

اگر ماسک به این معامله عمل ادامه دهد، انتظار می‌رود که پرداخت‌های ارز دیجیتال را به توییتر اضافه کند و برای از بین بردن کلاهبرداری‌ های رمزارزی تلاش کند. صرافی برتر ارز دیجیتال بایننس نیز از این معامله حمایت می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *