السالوادور ۸۰ بیت کوین دیگر خریداری کرد

در بحبوحه شرایط نزولی بازار، السالوادور بار دیگر ۸۰ بیت کوین خریداری کرد. نجیب ابوکیله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور این خرید را در صفحه توییتر خود اعلام کرد و گفت: “السالوادور امروز ۸۰ بیت کوین را به قیمت هر کدام ۱۹،۰۰۰ دلار خریداری کرد. بیت کوین آینده است! از شما برای ارزان فروشی آن متشکرم.”

آخرین خرید بیت کوین توسط السالوادور در ۹ می بود که طی آن ۵۰۰ بیت کوین خریداری کرد. در آن زمان، ابوکیله میانگین قیمت خرید را ۳۰،۷۴۴ دلار در معامله ای به ارزش ۱۵ میلیون دلار اعلام کرد.

تا اینجا چقدر به دست آمده است؟
این ۸۰ بیت کوین هر کدام با قیمتی در حدود ۱۹،۰۰۰ دلار خریداری شدند که در مجموع حدود ۱/۵۲ میلیون دلار می‌شود. این یازدهمین باری است که السالوادور بیت کوین خریداری می‌کند و در حال حاضر ۲۳۸۱ بیت کوین با قیمت متوسط ​​۴۳،۰۰۰ دلار در اختیار دارد.

در ساعات اخیر، بیت کوین توانست سطح ۲۰،۰۰۰ دلار را پس بگیرد و در زمان انتشار این مقاله به ۲۰،۸۷۹ دلار رسیده است. اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری اخیر السالوادور در بیت‌ کوین را در این قیمت ارزش گذاری کنیم، به ۱,۶۷۰,۳۲۰ دلار می‌رسد که نشان‌دهنده سود ۱۵۰,۳۲۰ دلاری در عرض چند ساعت است.

با این حال، اگر این ارزش گذاری با قیمت اخیر بیت کوین در ۱۹،۵۱۱ دلار انجام شود، السالوادور تنها حدود ۴۰،۸۸۰ دلار سود کرده است. به طور کلی، با میانگین قیمت بیت کوین ۴۵،۹۰۰ دلار، السالوادور در سرمایه گذاری های خود، بیش از ۵۷ درصد در ضرر قرار دارد.

این در حالی است که قیمت بیت کوین بیش از ۷۰ درصد از بالاترین رکورد خود در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) و تقریباً ۵۷ درصد از زمانی که ابوکیله برنامه پذیرش بیت کوین خود را اعلام کرد، کاهش یافته است. در نتیجه، ذخایر رمزارزی دولت به نصف کاهش یافته و پذیرش ملی بیت کوین آنطور که انتظار می‌رفت رشد نکرده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *