از سولانا به اتهام فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده شکایت شد

سولانا لبز (Solana Labs)، سازمان غیرانتفاعی توسعه‌دهنده بلاک چین سولانا، به تازگی با یک دادخواهی سنخی مواجه شده است. نام شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر معروف Multicoin Capital و مدیر عامل آن کایل سامانی (Kyle Samani)، یکی از سرسخت‌ترین حامیان سولانا نیز در میان متهمان این دادخواست که در ایالت کالیفرنیا تنظیم شده است، به چشم می خورد.

از آنجایی که مارک یانگ (Mark Young)، شاکی اصلی پرونده، ادعا کرده است رمزارز SOL نوعی اوراق بهادار ثبت نشده است، این شکایت می تواند پیامدهای زیادی برای صنعت کریپتو به دنبال داشته باشد. وی می افزاید متهمان، مبالغ هنگفتی را برای تبلیغ اوراق بهادار SOL هزینه کرده اند.

شایان ذکر است که برمبنای تست هوی (Howey ) رمزارز SOL تمام ویژگی‌های یک اوراق بهادار را نشان می‌دهد، زیرا موفقیت پروژه و بازده بالقوه آن به توانایی سولانا در تحقق وعده های آن برای ایجاد یک شبکه بستگی دارد.

متهمان نام برده در این دعوی، با جلب سرمایه گذاران و تشویق آنها برای خرید این ارز در چندین پلتفرم آنلاین، “شخصاً” از این پروسه سود برده است. یانگ ادعا می کند که آنها توانسته اند با کمک این ارز رمزنگاری شده، سودهای “هنگفتی” به جیب بزنند. در جایی دیگر، یانگ سولانا لبز را به اظهارات ” گمراه کننده” در مورد موجودی در گردش اوراق بهادار SOL متهم کرده است. برخلاف ادعای عمومی متهمان، شاکی ادعا می کند که این بلاک چین غیرمتمرکز نیست.

یانگ از دادگاه خواسته است به او و دیگر اعضای امضاکننده این شکایت دسته جمعی، “به میزانی که در دادگاه مشخص می شود” غرامت پرداخت گردد.

گفتنی است علیرغم اینکه SOL یکی از بهترین رمزارزهای سال 2021 بوده است، اکنون بیش از 85 درصد از رکورد 259 دلاری خود فاصله گرفته و با قیمت 38.45 دلار معامله می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *