از آنجایی که قیمت‌های کف مجموعه‌های محبوب NFT همراه با بازار گسترده‌تر کریپتو کاهش یافته یک متخصص NFT معتقد است که این فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در این فضا است

در مصاحبه ای با Cointelegraph، اهرن پستهوموس (Ahren Posthumus)، مدیر عامل بازار NFT Momint، نظرات خود را در مورد موارد استفاده قانع کننده از NFTها، نقش آنها در کمک به اقدامات اقلیمی و آنچه سرمایه گذاران NFTها باید در بازار نزولی فعلی روی آن تمرکز کنند، به اشتراک گذاشت.

پستهوموس معتقد است که تقسیم دارایی‌های بزرگتر ممکن است اتفاق مهم بعدی برای NFTها باشد. با ذکر بازار سهام به عنوان مثال، این مدیر اجرایی معتقد است که تقسیم دارایی‌های گران قیمت به قطعات کوچکتر و مقرون به صرفه تر، این دارایی‌ها را برای سرمایه گذاران خرد جذاب تر می‌کند. او گفت: «این کاری است که بازار سهام برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها انجام داد و بسیار هم موفق بود». او توضیح داد:

«شاید برنامه بلاک چین با بیشترین پتانسیل برای استفاده در آینده، مالکیت بخشی از دارایی‌ها باشد که گاهی اوقات توکنیزاسیون نامیده می‌شود، و عموم مردم قبلا هرگز به آن دسترسی نداشته‌اند.»

جدا از این، این کارشناس NFT همچنین تاکید کرد که NFT‌ها می‌توانند به اقدامات اقلیمی کمک کنند و بر تلاش‌ها برای رسیدگی به نگرانی‌های زیست محیطی تأثیر مثبت بگذارند. در حالی که NFT‌ها اغلب با آثار هنری مرتبط هستند، مدیر عامل Momint تاکید کرد که آنها گواهی‌های دیجیتالی اصالت محسوب می‌شوند. این موضوع NFTها را به یک رسانه بهینه برای آگاهی از مقدار کربن موجود تبدیل می‌کند. علاوه بر این، پستهوموس توضیح داد که:

«شما می‌توانید پروژه‌های NFT را راه‌اندازی کنید که به طور خاص برای جمع‌آوری بودجه برای طرح‌های زیست محیطی طراحی شده‌اند. به این ترتیب، می‌توانید از هیاهوی NFTها برای ایجاد بودجه و آگاهی زیست محیطی استفاده کنید.»

هنگامی که از وی پرسیده شد آیا خرید NFTها در طول زمستان فعلی ارزهای دیجیتال ایده خوبی است یا خیر، او پاسخ داد “بله” اما از سرمایه‌گذاران خواست قبل از سرمایه‌گذاری ارزش اساسی و فاندامنتالی دارایی‌ها را بررسی کنند.

در نهایت، با توجه به اینکه جهان دچار رکود می‌شود، او گفت که سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های بلاک چین مانند اتریوم حرکت امن‌تری خواهد بود. پستهوموس گفت: «برخی از برنامه‌های بلاک چین پیروز ظاهر می‌شوند، اما بسیاری از آنها در ابهام محو می‌شوند.»

بر اساس گزارشی از شرکت داده Nansen، در نیمه اول سال ۲۰۲۲، سرمایه‌گذاران NFT مبلغ ۹۶۳،۲۲۷ اتر به ارزش حدود ۲/۷ میلیارد دلار را صرف استخراج NFTها در بلاک چین اتریوم کرده‌اند. سایر بلاک چین‌ها مانند BNB Chain (BNB) دارای ۱۰۷ میلیون دلار NFT ضرب شده بودند، در حالی که سهم آوالانچ (AVAX) ۷۷ میلیون دلار بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *