ارسال یک میلیون توکن سرقتی اوپتیمیسم به حساب ویتالیک بوترین

راه حل مقیاس بندی لایه 2 اتریوم، Optimism دیروز فاش کرد، پس از اینکه شریک راه اندازی توکن آن ها، Wintermute به طور تصادفی توکن ها را به حساب اشتباهی منتقل کرد، یک هکر 20 میلیون توکن Optimism (OP) را به سرقت برد. اکنون، هکر یک حرکت دیگری از خود نشان داده و یک میلیون واحد از توکن های OP دزدیده شده را به کیف پول ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم ارسال کرده است. توکن‌های OP توکن‌های بومی DAO جدید اوپتیمیسم هستند.

Optimism Collective DAO یا سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز، از چنین رمزارزهای حاکمیتی استفاده می‌کنند تا به اعضا اجازه دهند به طور جمعی در مورد تصمیم ها رأی دهند. اوپتیمیسم قصد داشت 20 میلیون توکن OP را بین ذینفعان Optimism Collective توزیع کند تا روند راه اندازی توکن ادامه یابد. با این حال، سازنده بازار، وینترمیوت، که اوپتیمیسم برای ساده کردن ایردراپ توکن با او همکاری کرد، هفته گذشته به طور اشتباهی توکن ها را به یک حساب غیرقابل دسترسی ارسال کرد که سپس یک هکر به آن نفوذ کرده و با موفقیت تمام 20 میلیون توکن را به سرقت برده است.

هکر پس از به سرقت بردن رمزارزها که در زمان سرقت به ارزش 35 میلیون دلار بوده است، یک میلیون واحد از آن ها را به فروش رسانده است.

در آن زمان، اوپتیمیسم، وینترمیوت و جامعه ی رمزارزها در توئیتر در مورد انگیزه های هکر حدس هایی می زدند. وینترمیوت در یک پست وبلاگی دیروز امیدوار بود که هکر ممکن است یک “کلاه سفید” یا عملیات خیرخواهانه باشد، با توجه به این واقعیت که هکر اکثریت قریب به اتفاق توکن های OP را حفظ کرده است. آن‌ها همچنین هکر را تهدید کردند که اگر توکن های باقی مانده ظرف یک هفته بازگردانده نشوند، سراغ مجریان قانون خواهد رفت.

این هکر اکنون با حرکتی که از خود نشان داده است، به گیج کردن این تماشاگران اسیر ادامه می دهد، ارسال یک میلیون توکن OP دیگر، در زمان نگارش این خبر به ارزش 824000 دلار، این بار به کیف پول عمومی ویتالیک بوترین. انتقال در ساعت 12:36 بامداد امروز به وقت محلی انجام شد. با این حساب اکنون 18 میلیون توکن OP دیگر در کیف پول هکر باقی مانده است.

انگیزه چنین حرکتی از سوی هکر نامشخص است و برای روشن کردن هدف حمله، خواه برای افزایش آگاهی یا کسب سود مالی، کار چندانی انجام نمی دهد. در گذشته، کاربران به دلایل مختلف توکن هایی را به کیف پول بوترین ارسال می کردند. سال گذشته، توسعه دهندگان توکن شیبااینو به عنوان تاکتیکی برای حذف نیمی از عرضه توکن از گردش، 8 میلیارد دلار ارز دیجیتال را به کیف پول بوترین ارسال کردند. بوترین 90 درصد توکن ها را سوزاند و بقیه را به خیریه های مرتبط با کووید اهدا کرده بود.

به نظر می رسد اوپتیمیسم و وینترمیوت چاره ای نخواهند داشت جز اینکه منتظر حرکت بعدی هکری باشند که به نظر می رسد تا کنون هیچ قصدی برای همکاری نداشته است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *