ارزش بازار املاک متاورس تا سال ۲۰۲۶ از ۵میلیارد دلار عبور خواهد کرد

همانطور که متاورس به دنیایی زنده تر و ملموس تر تبدیل می شود، افراد بیشتری علاقه مند خواهند شد که بخشی از این اکوسیستم اجتماعی شوند. بازار املاک در متاورس نیز متاثر از این محبوبیت است. یک مطالعه اخیر توسط Technavio، یک شرکت تحقیقاتی بازار جهانی، رشد تصاعدی در ارزش این بازار را پیش‌ بینی می‌ کند.

این گزارش که سایر عوامل مرتبط با این بازار جدید را نیز بررسی می کند، تخمین می زند که ارزش املاک متاورسی تا سال 2026 (1405) به میزان 5.36 میلیارد دلار رشد خواهد کرد. البته این رشد توسط دو عامل تقویت می شود. دلیل اول این است که متاورس به تدریج به سمت یک تجربه واقعیت ترکیبی تر حرکت می کند و ارزش بیشتری به پلتفرم هایی می دهد که کاربران می توانند در آن ها زندگی کرده و برای اهداف مختلف برنامه کاربردی خاصی، شروع به رمزگشایی در طول مسیر کنند.

دلیل دوم به محبوبیت رمزارزها مربوط می شود، که خرید این نوع ملک را برای فروش یا اجاره آسان تر کرده و به صاحبان آن امکان می دهد درآمد انفعالی به دست آورند.

چالش های بازار و رهبران منطقه ای

با این حال، همه چیز برای بازار مجازی املاک و مستغلات خوب نیست. متاورس درحال حاضر یک موضوع جدید است که هنوز باید جایگاه خود را پیدا کند، زیرا با بازار واقعی املاک و مستغلات بسیار متفاوت است. هر زمین مجازی بسته به عوامل متعددی که مورد به مورد متفاوت است، قیمت خاص خود را خواهد داشت. در این گزارش آمده است:

“قیمت زمین مجازی از الگوی قیمت گذاری دنیای فیزیکی پیروی نمی کند. بنابراین، ارزش دارایی های دیجیتال، از جمله املاک و مستغلات متاورس، اساساً به نحوه درک خریداران از قیمت خود بستگی دارد و در نتیجه منجر به نوسانات می شود.”

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *