اخیراً مقدار 100,000,000 تتر از یک آدرس ناشناس به صرافی بایننس منتقل شده است

اخیراً مقدار زیادی USDT از یک آدرس ناشناس به صرافی بایننس منتقل شده است. در حالی که اعضای جامعه وحشت کردند و به دنبال این بودند چه کسی پشت این عملیات است، یک نهنگ ماهیت این جابجایی را توضیح داد.

مبلغ جابجا شده به عنوان وثیقه برای پشتیبان گیری از استیبل کوین USDD که اخیرا توسط ترون راه اندازی شده است، استفاده خواهد شد. جاستین سان (Justin Sun) اعلام کرد که ۱۰۰ میلیون دلار برای خرید BTC و TRX استفاده خواهد شد که مشابه خرید Luna و BTC در UST است.

این طرح مستلزم فروش و خرید دارایی های ناپایدار برای کنترل ارزش استیبل کوین الگوریتمی USDD است. برای جذب حجم خرید بیشتر از سوی سرمایه گذاران و معامله گران، USDD سود بالایی را برای هر کسی که مایل به تامین نقدینگی برای این استیبل کوین است، ارائه می‌دهد.

پس از فاجعه ترا، جاستین سان با انتقاد سرمایه‌گذاران در سراسر جامعه ارزهای دیجیتال مواجه شد، به‌ویژه پس از اعلام اینکه USDD با دارایی‌ های ناپایدار به روشی مشابه UST پشتیبانی می‌شود.

مشکل اصلی در مفهوم پشتوانه BTC و TRX، ماهیت ناپایدار بودن یک دارایی دیجیتالی است که می‌تواند تا ۵۰٪ از ارزش خود را در عرض چند روز – یا حتی چند ساعت – از دست بدهد. USDD برای حفظ تعادل و توانایی نگه داشتن اتصال دلاری خود باید سرمایه نسبتاً کمی را حفظ کند که بتواند توسط وثیقه برای آن جذب شود.

در زمان انتشار این مقاله، سرمایه بازار USDD در ۷۰۲ میلیون دلار باقی می‌ماند که می‌تواند بدون مشکل توسط Tron Reserve DAO پوشش داده شود. در صورتی که این سرمایه از حدود ۵ میلیارد دلار فراتر رود، بنیاد TRON باید وثیقه پشت این استیبل کوین را افزایش دهد تا از فاجعه UST و LUNA جلوگیری کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *