اتر برای اولین بار در تاریخ، از بیت کوین در بازار آپشن پیشی گرفت

زیرا اوپن اینترست (OI) آپشن اتر دریبیت(Deribit) با ارزش 5.6 میلیارد دلار از اوپن اینترست آپشن بیت کوین به ارزش 4.6 میلیارد دلار به میزان 32 درصد فراتر رفت.
اوپن اینترست با جمع کردن تمام قراردادها از معاملات باز و کم کردن قراردادها هنگام بسته شدن معامله محاسبه می شود. این به عنوان یک شاخص برای تعیین احساسات بازار و قدرت پشت روند قیمت استفاده می شود. Deribit بزرگترین صرافی آپشن بیت کوین و اتر در جهان است که بیش از 90 درصد از حجم معاملات جهانی را به خود اختصاص داده است.
داده‌های صرافی Deribit نشان می‌دهد که آپشن های اتر عمدتاً آپشن های های call با نسبت put/call 0.26 به مقدار 0.26 هستند. با نزدیک شدن به تاریخ ادغام، نسبت اتر Put/Call به پایین ترین حد سالانه خود رسیده است.

تحت آپشنput ، خریداران حق دارند، اما تعهدی ندارند که دارایی پایه را به قیمت از پیش تعیین شده در تاریخ یا قبل از آن بفروشند. به طور کلی، خریداران put به طور ضمنی نزولی هستند، در حالی که معامله‌گر اختیار یا آپشن صعودی می باشد.

نسبت put/call بیشتر از 0.7 یا بیش از یک نشان دهنده تمایل بازار نزولی است، در حالی که مقدار نسبت put/call کمتر از 0.7 و کاهش نزدیک به 0.5 نشان دهنده یک روند صعودی در حال ظهور است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *