آلبانی از سال ۲۰۲۳ از درآمدهای مرتبط با ارزهای دیجیتال مالیات دریافت می‌کند

پورتال محلی انگلیسی زبان Exit News روز جمعه گزارش داد که دولت آلبانی از سال 2023 (1402-1401) بر اساس لایحه مالیات بر درآمد جدید، جمع آوری مالیات بر درآمد از دارایی های دیجیتال را آغاز می کند. دولت همچنین امیدوار است در سال جاری قوانین و آئین نامه های دیگری را نیز به تصویب برساند تا این موضوع به طور جامع تنظیم شود.

قانون مالیات ویژه در حال حاضر در مرحله اطلاع رسانی می باشد. که مفهوم مالیات بر دارایی های کریپتو و درآمد حاصل از دارایی های مجازی را معرفی می کند. همچنین به عنوان «نماینده دیجیتالی از ارزشی که می‌تواند به شکل سپرده دیجیتالی، معامله یا منتقل شود و می‌تواند برای مقاصد پرداخت یا سرمایه‌گذاری یا به عنوان وسیله مبادله، از جمله رمزارزها، استفاده شود» تعریف شده اند.

این گزارش خاطرنشان می کند، با این حال، این تعریف ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را پوشش نمی دهد. این درحالی است که تعداد فزاینده‌ ای از مقامات پولی در سراسر جهان در حال توسعه نسخه دیجیتالی فیات های ملی خود هستند. این فهرست شامل قدرت های بزرگی مانند ایالات متحده، اتحادیه اروپا، چین و روسیه است.

قانون آلبانی همچنین استخراج ارز دیجیتال را به عنوان فعالیتی با استفاده از توان محاسباتی برای تأیید تراکنش ها و به دست آوردن دارایی های دیجیتال در مبادله تعریف می کند. استخراج ارزهای رمزنگاری شده یک موضوع مبهم بوده است، اگرچه مجریان قانون به دنبال تاسیسات استخراج غیرقانونی در کشور هستند و برخی از اپراتورها را متهم کرده اند.

بر اساس قانون جدید، هر گونه درآمد حاصل از تراکنش های رمزارزی یا استخراج، زمانی که در نتیجه فعالیت تجاری دریافت شود، به عنوان درآمد شرکت طبقه‌ بندی می‌شود. و هنگامی که ذینفعان افراد خصوصی باشند، باید مالیات بر درآمد 15 درصد سرمایه را بپردازند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *