نکته های مهم بازاریابی برای استارت آپ‌های بلاکچینی

۷ نکته بازاریابی برای استارت آپ‌های بلاکچینی

با توجه به گسترش سریع جوامع کریپتوکارنسی، بازاریابی برای استارت آپ‌های بلاکچینی می‌تواند تجربه‌ای متفاوت باشد. استارت آپ‌ها نیاز به حضور فعال در سیستم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی دارند تا از این طریق بتوانند با کاربران ارتباط برقرار کنند. همچنین از این طریق می‌توانند ارزش پروژه خود را به عموم مردم ثابت کنند.

۱. به دنبال مسئله‌ای باشید که حل آن ارزشمند باشد.

هدف از انجام پروژه بلاکچینی شما، نباید بدست آوردن پول باشد. شما باید یک مشکل رایج را که مردم در زندگی روزمره خود تجربه می‌کنند، حل کنید. یکی از بزرگترین چالش‌هایی که در جامعه بلاکچین تجربه می‌کنیم، ارزش گذاری در پروژه‌ها است. پروژه‌های نوآورانه فراوانی وجود دارد که در حال حاضر در حال توسعه هستند، اما فقط تعداد انگشت شماری از آن‌ها واقعا نشان می‌دهد که چگونه زندگی را برای همه آسان‌تر می‌کند. پروژه‌هایی مثل OPEN platform  و SuchApp، کمپین‌های بازاریابی موفقی در جذب سرمایه از طریق ICO داشته اند. بخشی از آن به این دلیل است که آن‌ها بر نیازهای جمعیت بیشتری از مردم به جای حل و فصل مشکلات جامعه بلاکچین تمرکز کرده‌اند و خود را به عنوان حل کننده مسایل معرفی کرده‌اند.

۲. جذب سرمایه از طریق ICO تنها گزینه شما نیست.

زمان زیاد، پول و نیروی انسانی به موفقیت در ICO منجر می‌شود. اعضای تیم ساعت‌ها کار می‌کنند تا کمپین‌های بازاریابی خود را با دقت تنظیم کنند و پروژه خود را بهبود می‌دهند. همچنین برنامه‌های انگیزشی برای پذیرش اعضای جدید ارائه می‌دهند. راه‌اندازی ICO صرفا می‌تواند در جذب سرمایه به شما کمک کند و به هیچ عنوان موفقیت پروژه شما را تضمین نخواهد کرد.

۳. جامعه خود را بسازید.

آیا متوجه شده‌اید که بیشتر پروژه‌های اصلی بلاکچین، در چندین پلتفرم حضور فعال دارند؟ استارت آپ‌ها برای ارتباط با کاربران از پلتفرم‌های Reddit، تلگرام، توئیتر، Medium و Discord استفاده می‌کنند. شاید به نظر برسد که فعالیت این استارت آپ‌ها در این پلتفرم‌ها زمان زیادی بگیرد، ولی این کار سبب می‌شود کاربران به سمت این استارت آپ‌ها سوق پیدا کنند. کاربران مدرن به دنبال خرید و فروش چیزی نیستند، آن‌ها به دنبال روابط تعاملی هستند. تولید محتوا در چندین پلتفرم رابطه تعاملی با بخش‌های مختلف بازار ایجاد می‌کند و باعث می‌شود جامعه متنوع‌تری، علاقه مند به استفاده یا سرمایه گذاری در پروژه شما باشد.

۴. کمپین بازاریابی ایمیلی راه اندازی کنید.

لیست‌های ایمیلی هنوز هم یکی از موثرترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی هستند. کمپین بازاریابی ایمیلی شما را به طور مستقیم با افراد علاقه مند به پروژه شما ارتباط می‌دهد و این امکان را فراهم می‌کند که کاربران را از به روز رسانی‌های پروژه خود با خبر کنید. این کار یک کانال ارتباطی بین شما و مخاطب اصلی شما ایجاد می‌کند و اعتماد و وفاداری کاربران را به دنبال خواهد داشت.

۵. به کاربران وفادار خود پاداش دهید.

یکی دیگر از ابزارهای بزرگ بازاریابی که بسیاری از استارت آپ‌های بلاکچینی در حال حاضر از آن بهره می‌برند، کمپین‌های پاداش است. در کمپین‌های پاداش به کاربران خود توکن ایردراپ کنید، این کار کاربران را تشویق می‌کند تا در تبلیغ پروژه به شما کمک کنند. برنامه‌های پاداش دهی بهترین راه برای تبدیل کاربران به نمایندگان پروژه بلاکچینی شما هستند و باعث می‌شود با کاربران جدید ارتباط برقرار کنید.

۶. برای مخاطبان خود، اهدافتان را بازگو کنید.

همه چیز در فضای کریپتوکارنسی دائما در حال تغییر است. بی سابقه است که مردم در یک ماه علاقه مند به پروژه شما شوند. اخبار به سرعت منتشر می‌شوند و بسیاری از سرمایه گذاران به جای جستجو برای پروژه بلاکچینی نوآورانه، در جستجوی بیت کوین بعدی هستند.

برای جلوگیری از این که پروژه شما به زمان دیگری موکول شود، شما همیشه باید با مخاطبین موجود خود تعامل داشته باشید. شما می‌توانید با آن‌ها از طریق رسانه‌های اجتماعی مثل تلگرام، ایمیل بازاریابی، توئیتر و … در ارتباط باشید. خدمات خود را به آن‌ها یادآوری کنید، مشکلاتی که حل می‌کنید را دوباره بیان کنید و اینکه چگونه در ازای حمایتشان از پروژه شما ذینفع خواهند شد را بازگو کنید. به این ترتیب، آن‌ها در مراحل اولیه استارت آپ، حمایت خود را آغاز خواهند کرد.

۷. داشتن مطبوعات اعتبار ایجاد می‌کند.

منتشر کردن اخبار برای ساختن زیربناهای مردمی مهم است. همراه با ارائه به روز رسانی های پروژه، منتشر کردن اخبار برای جلب توجه سرمایه گذاران بالقوه و همچنین در مشروعیت بخشیدن به پروژه شما بسیار کاربردی است. علاوه بر این، نوشتن اخبار قوی می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای روی مخاطبان مورد نظر داشته باشد که این کار علاقه بیشتری در مخاطبان برای دیدن نتیجه پروژه ایجاد می‌کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *