ضرر و زیان در دنیای رمزارزها در روز جمعه شدت گرفت و بسیاری از رمزارزها ،از بیت کوین گرفته تا اتریوم و سولانا به کف های سالانه خود سقوط کردند

شاخص مقایسه 100 دارایی دیجیتال(MVDA)، معیاری که بر اساس ارزش بازاری ، 100 رمزارز بزرگ بازار را ردیابی می کند، 4.9 درصد دیگر کاهش یافت و به طور سالانه تقریبا 50 درصد افت داشته است. بیت کوین که تقریباً نیمی از این شاخص را شکل می دهد، برای چهارمین روز سقوط کرد. اتریوم که 18 درصد از این شاخص را شکل می دهد، به زیر کف قیمتی ابتدای ماه مه کاهش پیدا کرد. رمزارزهای محبوب امور مالی متمرکز( DeFi) از قبیل سولانا و کاردانو نیز افت بیشتری را تجربه کردند.

Paul Veradittakit، از شرکت مدیریت سرمایه گذاری Pantera در این باره عنوان کرد: “ما در حال ورود به زمستان دنیای رمزرزها هستیم. این بازار با توجه به روند فعلی رمزارزهای بزرگی از قبیل بیت کوین و اتریوم ، همچنان به رنج زنی ادامه خواهد داد.”

بسیاری از سرمایه گذاران ادعا می کنند که بازار در میانه زمستان رمزارزها قرار دارد، زیرا دوره طولانی روند های نزولی طی سال های گذشته شناخته شده است.
شرکت جمینی  تراست (Gemini Trust) ،هفته گذشته، 10 درصد از کارمندان خود را به دلیل بدتر شدن شرایط بازار اخراج کرد. شرکت کوین بیس گلوبال.، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال ایالات متحده، روند استخدامی خود را متوقف کرد.

قیمت‌ رمزارزها از اوایل ماه نوامبر زمانی که بیت‌کوین به سقف تاریخی خود افزایش یافت، روبه کاهش بوده است، اما پس از سقوط استیبل کوین ترا یو اس تی (UST) و رمزارز لونا ،این روند  شدت گرفت.

این بازار همچنین در حال هضم اخبار بد اقتصادی است که به شدت ،سهام فناوری نیز تحت فشار قرار داده است. بسیاری از رمزارزها با سهام فناوری در ارتباط هستند. داده های منتشر شده در روز جمعه در زمینه شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده حاکی از تداوم رشد تورم در این کشور است.

جف دورمن مدیر ارشد سرمایه گذاری در شرکت Arca در این زمینه عنوان کرد:
“تنها رویدادی که در این هفته برای بازارها اهمیت داشت ،شاخص قیمت مصرف کننده(CPI) بود و این داده ها بار دیگر ثابت کردند که تورم فعلا تحت کنترل نیست. در نتیجه ،عواملی از قبیل نرخ های بهره بالاتر، تقویت ارزش دلار آمریکا، تداوم سقوط بازار سهام و دارایی های دیجیتالی مطرح می شوند

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *