دوج کوین به دومین ارز دیجیتال بزرگ اثبات کار از نظر ارزش بازار تبدیل شد

پس از انتقال اتریوم به اثبات سهام، Dogecoin اکنون دومین بلاک چین بزرگ اثبات کار از نظر ارزش بازار است. ارزش این میم کوین در حال حاضر 7.8 میلیارد دلار است. بیت کوین، البته، با ارزش بازار تقریباً 375 میلیارد دلار، پیشروترین بلاک چین اثبات کار است. اتریوم کلاسیک، برجسته ترین هارد فورک اتریوم در جایگاه سوم قرار دارد. لایت کوین و مونرو به ترتیب در جایگاه های چهارم و پنجم قرار دارند

ممکن است دوام نداشته باشد

در سپتامبر(شهریور)، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، از جامعه Dogecoin خواست تا به اثبات سهام روی آورند. این پیشنهاد باعث ایجاد بحث های جنجالی در جامعه شد.

در ماه دسامبر(آذر)، بنیاد Dogecoin، اثبات سهام را در نقشه راه خود گنجاند. کاربران می توانند شروع به استیک کردن توکن های DOGE خود کنند.

بوترین اوت گذشته(مرداد1400)به هیئت مشاوران بنیاد ملحق شد. کوین حریم خصوصی Zcash همچنین برنامه خود را برای کنار گذاشتن اثبات کار در سال گذشته اعلام کرد.

مشکل مصرف انرژی بیت کوین

الگوریتم اجماع اثبات کار اغلب به دلیل مصرف بیش از حد انرژی و در نتیجه آسیب رساندن به محیط زیست مورد انتقاد قرار می گیرد. بیت کوین به تنهایی نسبت به کشوری مانند آرژانتین برق بیشتری مصرف می کند. در ماه مارس(اسفند)، کریس لارسن، بنیانگذار ریپل، و Greenpeace کمپینی را راه اندازی کردند تا جامعه بیت کوین را تشویق کنند که به سمت اثبات سهام سوق پیدا کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *