بهترین ارزهای دیجیتال دنیا

بهترین ارزهای دیجیتال دنیا

سال ۲۰۱۷، یک دوره عالی برای ارزهای رمزنگاری شده بود. در این سال، حجم بازار کریپتوکارنسی‌ها از ۱۸ میلیارد دلار در ژانویه ۲۰۱۷، به ۸۰۰ میلیارد دلار در دقیقاً یک سال پس از آن رسید. متاسفانه، پس از آن، ما شاهد یک اصلاح قیمت عظیم در قیمت و ارزش ارزهای رمزنگاری شده بودیم که به جرات می‌توانیم بگوئیم بهترین ارزهای دیجیتال دنیا در این سال با کاهش قیمت شدید، تا چیزی حدود ۲۵۰ میلیارد دلار تنزل یافتند. اما واقعیتی که وجود دارد این است که بهترین ارزهای دیجیتال دنیا، از آن زمان تا کنون با ثبات به حرکت خود ادامه داده‌اند و سرمایه گذاری ارز دیجیتال، همچنان به کسب و کاری پر سود و جذاب شهرت دارد.

بهترین ارزهای دیجیتال دنیا کدامند؟ کدامیک از آن‌ها، بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری است؟ برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۰، چه فاکتورها و پارامترهایی را باید مد نظر قرار دهیم؟ همه این‌ها سوالاتی هستند که چه تازه‌واردان و چه حرفه‌ای‌های دنیای کریپتوکارنسی‌ها با آن مواجه هستند. در این مقاله قصد داریم بهترین ارزهای دیجیتال دنیا را با ذکر توضیحاتی پیرامون هر کدام از آن‌ها معرفی کنیم! همچنین بهتر ارز دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۰ و فاکتورهایی که برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال لازم است در نظر داشته باشیم را نیز خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

بهترین ارز دیجیتال برای اسخراج در سال ۲۰۲۰

از بین ارزهای دیجیتالی که در دنیا وجود دارد، چند مورد از آ‌ن‌ها، سال‌هاست که توانسته‌اند به خوبی از عهده شرایط پرپیج و خم و اتفاقات پیش‌بینی نشده بازار برآیند و توانسته‌اند ثبات و دوام خود را در این سال‌ها حفظ کنند. همچنین این ارزها توانسته‌اند با دارا بودن امتیاز بالا درمعیارهایی که در ادامه توضیح خواهیم داد، سرمایه گذاری ارز دیجیتال را به امری معقول و امن‌تر تبدیل نمایند. بهترین ارزهای دیجیتال دنیا، می‌توانند گزینه‌هایی جذاب برای انتخاب در سال ۲۰۲۰ جهت استخراج و سرمایه‌گذاری باشند.

بیت کوین BTC

بیت کوین را همه می‌شناسند. شهرت و اعتبار این ارز دیجیتال تا حدی است که بسیاری از افراد، حتی آن را با تکنلوژی بلاکچین یکی می‌دانند! این ارز دیحیتال، به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده در سال ۲۰۰۹ تولید شده است و طی این سال‌ها ‌موفق شده استبه خوبی، ثبات و ارزش خود را حفظ و ارتقاء دهد. ارزشاین ارز در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۲۰ هزار دلار رسید و امروز نیز چیزی حدود ۹۵۰۰ دلار ارزش دارد. برخی از پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش قیمت بیت کوین در سال‌های آینده می‌باشند. از طرف دیگر به دلیل ثبات بیشتر و Stable تر بودن آن، این ارز دیجیتال را به عنوان یک ارز رمزپایه با امنیت بالا و مطمئن برای سرمایه‌گذاری تبدیل نموده است. همچنین باید در نظر گرفت که افزایش یا کاهش بهترین ارزهای دیجیتال دنیا، تا حد زیادی ارتباطی مستقیم با نوسانات قیمت بیت کوین دارد.

مزیت‌های بیت کوین

  • یکی از قوی‌ترین مواردی که توانسته است بیت کوین را در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری قرار دهد، قدمت آن است. در بین تمام ارزهای دیجیتال، بیت کوین با اختلاف قیمت فاحشی که با بقیه رمزارزها دارد، به عنوان ملاکی برای سنجش و تعیین قیمت ارزهای دیجیتال دیگر نیز شناخته می‌شود.
  • بیت کوین قابلیت معاوضه و مبادله راحتی دارد. تمامی افراد می‌توانند به راحتی بیت‌کوین را خریده و در کیف پول‌های الکترونیکی بسیاری که در دنیا وجود دارد، به راحتی ذخیره کنند. سادگی و راحتی رابط کاربری و تجربه کاربری بالای بیت کوین نیز مزیت دیگری است که نباید به سادگی از آن گذشت.
  • بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان، استفاده از بیت کوین به عنوان یک واحد پولی معتبر را در زمره فعالیت‌های خود قرار داده‌اند. شرکت‌های بزرگی همچون ماکروسافت، بلومبرگ، کمپانی‌های بزرگ خودروسازی و …، با پذیرش بیت کوین برای پرداخت‌ها، اعتبار بیشتری به آن داده‌اند.

معایب بیت‌ کوین

  • سرعت تراکنش‌های بیت کوین خیلی پائین است! هر تراکنش و معامله در بیت کوین، چیزی حدود ۱۰ دقیقه زمان می‌طلبد تا با موفقیت انجام شود. همچنین شبکه بلاکچین بیت کوین قادر است در هر ثانیه، تنها ۷ تراکنش انجام دهد. البته باید در نظر داشت که همین موضوع، امنیت بیت کوین را نیز تا حد زیادی بالا برده است. اما در واقع شبیه به یک شمشیر دو لبه است!
  • استخراج بیت کوین در حال حاضر صرفاً با متقبل شدن هزینه‌های زیاد برای خرید تجهیزات پیشرفته کامپیوتری است. در بین بهترین ارزهای دیجیتال دنیا، بیت کوین با سختی زیادی برای استخراج مواجه است. رقابت شدیدی که در تمام دنیا برای به دست آوردن بیت کوین وجود دارد باعث شده است این ارز دیجیتال، با انرژی مصرفی زیادی در تمام جهان روبرو باشد.
  • کارمزد تراکنش‌های بیت کوین نیز در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال، در حد بالاتری قرار دارد. این کارمزد در حال حاضر، در مقایسه با تمام سال‌های پیشین، با رقم بیشتری مواجه شده است.

مروری اجمالی بر تاریخچه بیت کوین

در سال ۲۰۱۰، ارزش هر واحد بیت کوین، کمتر از ۱ دلار بود. هفت سال پس از آن، در دسامبر سال ۲۰۱۷، ارزش هر واحد بیت کوین به چیزی حدود ۱۸ هزار دلار رسید. رشد بیت کوین تنها در سال ۲۰۱۷، بیش از ۲۰۰۰ درصد بود. سال ۲۰۱۸، بهترین ارزهای دیجیتال دنیا با کاهش قیمتی شدید روبرو بودند و در این بین، بیت کوین نیز از قاعده مستثنی نبود. بهرحال اکنون، سهم بیت کوین از کل بازار ارزهای دیجیتال، بیش از ۶۵ درصد می‌باشد و حجم بازار آن نیز حدود ۱۷۰ میلیارد دلار است. همچنان بیت کوین به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در سال ۲۰۲۰ است و گزینه‌ای عالی برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال می‌باشد.

اتریوم ETH

ارز دیجیتالی شبکه بلاکچین اتریوم که نام اصلی آن «اتر یا Ether» است، دومین ارز دیجیتالی محبوب و پرطرفدار در دنیاست که حجم بازار آن بعد از بیت کوین در رتبه دوم قرار دارد. اتریوم، کاربردی متفاوت از بیت کوین دارد و به عنوان بستری برای اجرا و راه‌اندازی قراردادهای هوشمند (Smart Contract) مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقیاس‌پذیری بالای اتریوم و امکانات و بستری که برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (Dapp) پدید آورده است، باعث تمایز زیاد این ارز دیجیتال و ایجاد ارزش بسیار در آن گردیده است.

مزایای اتریوم

  • با اینکه پس از اتریوم، بلاکچین‌های دیگری بوجود آمدند که قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند، حتی بهتر از اتریوم را نیز دارا هستند، اما همچنان اتریوم به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم برای اجرای قراردادهای هوشمند شناخته می‌شود.
  • اتریوم توانسته است یک موقعیت عالی برای راه‌اندازی ICO یا عرضه اولیه سکه برای سایر بلاکچین‌ها بوجود آورد. بسیاری از بهترین ارزهای دیجیتال دنیا که امروزه فعالیت دارند، در ابتدا در قالب توکن در بستر بلاکچین اتریوم به اجرا در آمدند و پس از جمع‌آوری سرمایه، از اتریوم جدا شده و بلاکچین مستقل خود را راه‌اندازی نمودند.
  • تراکنش‌های اتریوم با سرعت بسیاری بیشتری نسبت به بیت کوین انجام می‌شوند. در مقایسه با مدت زمان ۱۰ دقیقه برای بیت کوین، اتریوم این قابلیت را دارد که در عرض چند ثانیه، تراکنش‌ها را با موفقیت انجام دهد.

معایب اتریوم

  • استخراج یا Mining اتریوم نیز همانند بیت کوین با چالش‌های زیادی مواجه می‌باشد. اتریوم نیز از سیستم اثبات انجام کار یا Proof of work بهره می‌برد که باعث شده است برای استخراج آن، نیاز به دستگاه‌های پر سر و صدا و پرمصرف ایجاد شود. هرچند جامعه اتریوم در صدد این است که الگوریتم استخراج خود را تغییر دهد تا این مشکل نیز برطرف گردد.
  • توسعه دهندگانی که قصد راه اندازی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در بستر اتریوم دارند، لازم است زبان برنامه‌نویسی مخصوص این شبکه را نیز یاد بگیرند. سالیدیتی (Solidity)، نام زبان برنامه‌نویسی است که بلاکچین اتریوم از آن پشتیبانی می‌کند. این در حالیست که بلاکچین‌های مشابه دیگر، قابلیت پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی رایج دیگری را نیز دارند.
  • اتریوم در حال حاضر، رقابتی شدید با بلاکچین‌هایی همچون NEO و Cardano دارد که در ساختار، شباهت زیادی به اتریوم دارند اما به لحاظ تکنولوژیک، امکانات پیشرفته‌تری را در خدمت کاربران قرار می‌دهد.

ریپل یا XRP

رمزارز ریپل بلافاصله پس از معرفی شدن توسط بنیاد ریپل، رشد سریع و بسیاری را تجربه کرده است. در اواخر سل ۲۰۱۷ تا مدت زمانی، توانست جانشین ارز دیجیتال اتریوم در جایگاه دوم شده ولی بعد از آن با افت قیمت زیادی مواجه شد و به جایگاه سوم رسید. هدف ریپل متفاوت از بسیاری از ارزهای دیگر می‌باشد. ریپل با هدف ایجاد شبکه‌ تبادل مالی برای بانک‌ها و موسسات بوجود آمده است. پذیرش و مقبولیت ریپل توسط بانک‌ها و موسسات مالی باعث ایجاد ارزش زیادی در این ارز شده است. ارز دیجیتالی ریپل در سال ۲۰۱۲ با این هدف به بازار معرفی شد تا تبادلات بین بانکی را هرچه سریع‌تر و ارزان‌تر انجام دهد. در حال حاضر، از ۱۰۰ میلیون واحد ریپل که در دنیا وجود دارد، ۵۰ میلیون آن توسط کمپانی ریپل ضبط شده است. این یک تفاوت بزرگ در مقایسه با بهترین ارزهای دیجیتال دنیاست. چرا که در سایر پلتفرم‌ها، بنیاد مرکزی تا این حد از رمزارزهای خود را به انحصار خود در نیاورده است.

مزیت‌های ریپل

  • تراکنش‌های مالی بین‌المللی، زمان و هزینه زیادی برای انتقال نیاز دارند. این مدت زمان ممکن است تا یک هفته نیز به درازا انجامد و در مقیاس‌های بزرگ مالی، حجم زیادی از این پول لازم است صرف کاربهای تراکنش گردد. در حالیکه ریپل قادر است تراکنش‌های مالی بین بانکی و بین‌المللی را در عرض چند ثانیه انجام دهد و در ازای آن، کارمزد بسیار کمتری را نیز از کاربر دریافت کند.
  • هدف ریپل بسیار ساده و مشخص است: پرداخت‌های مالی بین‌المللی! این موضوع باعث می‌شود تا تیم توسعه دهنده آن قادر باشد تا تمرکز و قدرت بیشتری برای رسیدن به این هدف تلاش کند و در این راستا گام بردارد.
  • ریپل علی‌رغم بسیاری از بهترین ارزهای دیجیتال دنیا، توانسته است به خوبی از عهده مسئولیت خود در انجام فعالیتی مهم در دنیای واقعی برآید. در حال حاضر بسیاری از بانک‌های دنیا وجود دارند که استفاده از رمزارز ریپل برای انجام تراکنش‌های مالی بین‌المللی را به کارتابل خود اضافه کرده‌اند.

معایب ریپل

  • از آنجائیکه نیمی از تمام ۱۰۰ میلیون رمزارز ریپل که در دنیا وجود دارد، در انحصار بنیاد ریپل قرار گرفته است، ماهیت تمرکززدایی که در تعریف مفهوم کریپتوکارنسی‌ها وجود دارد، تا حدی زیر سوال رفته است!
  • برخی از بانک‌ها و موسسات مالی که بزرگترین کاربران رمزارز ریپل هستند، در سال‌های اخیر اقدام به راه‌اندازی و توسعه ارزهای دیجیتال منحصر به خود را نموده‌اند. این اتفاق باعث ایجاد نگرانی‌هایی در خصوص ریپل شده است. چرا که این احتمال وجود دارد که توجه به ریپل و استفاده از آن، با نزول‌های جدی مواجه شود.

بیت کوین کش BCH

در سال ۲۰۱۶ به وجود آمدن اختلاف نظر در جامعه بیت کوین باعث شد که عده‌ای از توسعه‌دهندگان بیت کوین، به ایجاد یک هاردفورک (Hard Fork) در بیت کوین اقدام کنند. در آن زمان، عده زیادی بر این باور بودند که برای افزایش قابلیت‌های بیت کوین، لازم است تغییراتی در ساختار سورس کد (Source Code) بیت کوین ایجاد شود. از آنجا که این تصمیم، ماهیت تغییرناپذیری بیت کوین را زیر سوال می‌برد، تصمیم دیگری برای حل مشکل مطرح شد. اینکه با انجام یک هارد فورک در بیت کوین، اصلاحاتی در ساختار بیت کوین ایجاد شود تا بتوان امکانات جدیدی را در آن گنجاند. نتیجه‌ای که از این هاردفورک حاصل شد، تولد ارز دیجیتالی جدیدی به نام بیت کوین کش (Bitcoin Cash) بود. این تصمیم، توانست ارز دیجیتال بیت کوین را در بین ۱۰ ارز دیجیتال برتر نگه دارد. از آن زمان تا کنون، بیت کوین کش از جمله ارزشمندترین ارزهای دیجیتال بوده است.

مزایای بیت کوین کش

  • از آنجا که حجم بلاک‌های بیت کوین کش، ۸ مگابایت است، سرعت تراکنش‌های آن نیز در مقایسه با بیت کوین بسیار بیشتر است. بیت کوین، تنها قادر است ۱ مگابایت داده در هر یک از بلاک‌های خود ذخیره کند.
  • نرخ کارمزد تراکنش‌های بیت کوین کش نیز در مقایسه با بیت کوین، بسیار کمتر است. بیت کوین در حال حاضر چیزی حدود ۱.۸ دلار برای تراکنش‌های خود می‌گیرد. در حالیکه این رقم برای بیت کوین کش، حدود ۰.۰۶ دلار است!

معایب بیت کوین کش

  • با آنکه استخراج بیت کوین کش نیز همچون بیت کوین، با هزینه‌های زیادی همراه است، اما بازدهی لازم را دارا نیست. این موضوع باعث شده است تا محبوبیت آن در بین ماینرها بسیار کاهش یابد.
  • در بین صرافی‌های کریپتوکارنسی‌ها، بیت کوین کش به سادگی قابل دسترسی نیست. اما بهرحال با وجود همین نیز بیت کوین کش در لیست بهترین ارزهای دیجیتال دنیا قرار دارد.

ایاس EOS

توکن EOS در ژوئن سال ۲۰۱۷ طی عرضه اولیه سکه یا ICO معرفی شد. هدفی که ایاس دنبال می‌کند، رقابت با اتریوم و NEO در به تحقیق درآوردن آرمانی است که دنبال می‌کند. آرمان این شرکت نیز همانند اتریوم، ایجاد پلتفرمی برای راه‌اندازی قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز است. هرچند ایاس توانسته است تکنولوژی قدرتمندتر و ساختار قوی‌تری برای این هدف ایجاد نماید.

مزایای ایاس

  • در مقایسه با اتریوم و دیگر بلاکچین‌های مشابه، ایاس توان این را دارد که تراکنش‌های بسیار بیشتری را در مقیاس زمان تائید کند. از طرفی، ایاس از الگوریتم گواه اثبات سهام یا Proof of Stack برای تائید تراکنش‌ها استفاده می‌کند. این موضوع باعث شده است که سیستم آن قادر به انجام ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تراکنش در ثانیه باشد.
  • بر خلاف بهترین ارزهای دیجیتال دنیا و بلاکچین‌های آنان، ایاس از دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی برای راه‌اندازی قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. یکی از مهم‌ترین این زبان‌ها، C++ است!
  • ایاس از یک تیم توسعه دهنده قوی و قدرتمند بهره‌مند است!

معایب ایاس

  • تنها مشکلی که در مورد ایاس می‌توان مطرح کرد این است که پلتفرم آن هنوز راه‌اندازی نشده است! بنابراین نمی‌توان به تجربه ادعا کرد که این سیستم تا چه اندازه قابلیت داشته و چقدر خوب می‌تواند از عهده ادعایی که مطرح کرده است برآید.

تا کنون به معرفی پنج مورد از معروف‌ترین و بهترین ارزهای دیجیتال دنیا پرداخته‌ایم. در امنیت، اطمینان و بهترین بودن این رمزارزها شکی نیست. اگر قصد سرمایه گذاری ارز دیجیتال دارید، به شما این اطمینان را می‌دهیم که لازم است حداقل دو یا سه مورد از رمزارزهای بالا را در لیست خرید خود قرار داده باشید. اما سوالی که پیش می‌آید این است که…

کدام رمزارزهای دیگر برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال مناسب هستند؟

کاردانو ADA

کاردانو (Cardano) یکی دیگر از پلتفرم‌های دریافت و پرداخت پولی است. همچون اتریوم، هدف شبکه بلاکچین  کاردانو نیز را ه اندازی و به اجرا درآوردن اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در شبکه بلاکچین است. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۵، توسط چارلز هاسکینسون به وجود آمد و گاهی از آن با عنوان «اتریوم ژاپنی» نیز یاد می‌شود. دلیل این نام‌گذاری این است که بیش از ۹۰٪ شرکت‌کنندگان در ICO این رمزارز، ژاپنی‌ها بودند. این ارز دیجیتال بهره‌مند از کارشناسانی است که تجربه و تخصص فراوان در حوزه تکنولوژی بلاکچین داشته‌اند.

لایت کوین LTC

لایت کوین یا Lite Coin از لحاظ ساختار و معماری، شباهت بسیار زیادی به بیت کوین دارد. لایت کوین هم مانند بیت کوین، یک ارز دیجیتال همتا به همتا یا Peer to Peer است که از آن با عنوان برادر کوچک‌تر بیت کوین یاد می‌شود. تفاوت‌های اساسی که بین بیت کوین و لایت کوین وجود دارد، سرعت بالاتر تراکنش‌ها و محدودیت عرضه لایت کوین است. لایت کوین بر خلاف بیت کوین، ۸۴ میلیون توکن برای استخراج در نظر گرفته است. از ارز دیجیتال لایت کوین به عنوان نقره کریپتوکارنسی‌ها نیز شناخته می‌شود.

استلار XLM

ارز دیجیتال استلار از رمز ارزهای موفق در بازار کریپتوکارنسی‌ها بوده که توانست در سال ۲۰۱۷ چیزی حدود ۲۹ هزار درصد افزایش قیمت داشته باشد. استلار یکی از شاخته های ریپل است که در سال ۲۰۱۴ به وجود آمد. هدف از بوجود آمدن استلار نیز تا حد زیادی به ریپل شباهت دارد. تفاوتی که بین این دو ارز دیجیتال وجود دارد این است که ریپل بیشتر در خدمت بانک‌ها و موسسات مالی است، در حالیکه استلار با هدف خدمت‌رسانی به کاربران عادی، روی کار آمده است.

آیوتا IOTA

آیوتا، رمزارزی است که در سال ۲۰۱۵ بنیان‌گذاری شد. آیوتا به قطع، متفاوت‌ترین رمزارزی است که در لیست بهترین ارزهای دیجیتال دنیا قرار می‌گیرد. چرا که این رمزارز بر خلاف تمامی رمزارزهای دیگر، از شبکه بلاکچین برای توسعه خود استفاده نمی‌کند و در عوض از تکنولوژی Tangle بهره‌مند است. آیوتا، رمزارزی است که در خدمت اینترنت اشیاء است. این رمزارز با هدف قدرت بخشیدن به تکنولوژی اینترنت اشیاء و ایجاد ارتباط بین دستگاه‌های مختلف فعالیت می‌کند.

نئو NEO

این رمزارز در سال ۲۰۱۴ توسط داهونگ فی راه‌اندازی شد که در ابتدا با نام آنت شیرز (Antshares) شناخته می‌شد. نئو در واقع نسخه چینی اتریوم است که همانند اتریوم از ماشین مجازی یا Virtual Machine استفاده می‌کند. تفاوت عمده و چشمگیری که نئو با اتریوم دارد این است که از زبان‌های برنامه‌نویسی جاوا، سی‌شارپ و پایتون و بسیاری دیگر از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. نئو نیز قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و نیز ICO ها را دارد.

معیارهای لازم برای سنجش بهترین ارزهای دیجیتال دنیا

ارزهای دیجیتال یکی از مباحث جذاب و بحث برانگیز دنیاست. مفهومی که دنیای اقتصاد و بازارهای مالی را بیش از پیش با تکنولوژی عجین ساخت و بنیان‌های یک پارادایم عظیم را بنا نهاد. در دنیای اقتصاد و سرمایه گذاری، توجه بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌داران به سرمایه گذاری ارز دیجیتال معطوف شده است. هر روزه نیز شاهد این هستیم که افراد بیشتری وارد این حوزه می‌شوند و درآمد‌های سنگین‌تر، ساختارهای پیچیده‌تر و بازارهای جدید در این عرصه ظاهر می‌شوند.

  • حجم بازار یا Market Cap: منظور از حجم بازار، میزان کل ارزشی است که ارز دیجیتال مورد نظر به خود اختصاص داده است. این مهم‌ترین فاکتوری است که برای سرمایه گذاری ارز دیجیتال باید به آن توجه داشت.
  • حجم در گردش: این مورد، نشان دهنده این است که چه تعداد از کل سکه‌های آن رمزارز، به بازار عرضه شده است. در صورتی که حجم زیادی از سکه‌های مورد نظر به بازار عرضه شده باشد، می‌تواند گزینه‌ای خوب جهت قرارگیری در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ کذاری باشد.
  • حداکثر عرضه:‌ منظور، تعداد کل سکه‌های رمزارز مورد نظر است. با دانستن این موضوع قادر خواهید بود میزان سرمایه خود در مقایسه با سرمایه کل رمزارز مربوطه را بهتر درک کنید.
  • رتبه رمزارز: رتبه‌ای که هر رمزارز به خود اختصاص می‌دهد، نشان دهنده این است که تا چه حد توانسته است از عهده ثبات و دوام خود برآید.
  • کاربردپذیری: لازم است که یک رمزارز، کاربردی در دنیای واقعی داشته باشد!

با در نظر گرفتن نکات فوق و رجوع به فهرست بهترین ارزهای دیجیتال دنیا، قادر خواهید بود سرمایه گذاری ارز دیجیتال خود را با دید بازتر و نگاه عاقلانه‌تری انجام دهید. هرچند لازم است همواره از مشاوره متخصصان و حرفه‌ای‌ها این حوزه نیز بهره‌مند باشید!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *