برای ورود به بازار، کیف پول‌تان آماده کنید!

برای ورود به بازار، کیف پول‌تان آماده کنید!

برای نگهداری از کارت‌های اعتباری، سکه‌ها و اسکناس‌های‌تان، احتیاج به یک کیف پول دارید. همچنین بسیاری از کیف پول‌های امروزی، محلی برای نگه داشتن کارت‌های شناسایی و مدارک نیز می‌باشند. این موضوع در خصوص مواردی که مربوط به دارایی‌های فیزیکی می‌باشد صدق می‌کند. اما در مورد دارایی‌های دیجیتال چطور؟

دارایی‌های دیجیتال شامل طیف متنوعی از اقلام ارزشمند هستند که تنها تفاوتش با دارایی‌های فیزیکی این است که ماهیت آن‌ها بصورت صفر و یک‌های کامپیوتری و ماتریس‌های بزرگی از اعداد و ارقام می‌باشند. اما برای نگهداری از دارایی‌های دیجیتال نیز احتیاج به یک کیف پول دارید. این کیف پول در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاکچین، با عنوان کیف پول دیجیتال شناخته می‌شود. بنابراین اولین کاری که در راستای ورود به بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاری یا کسب درآمد در این زمینه بایستی انجام دهید این است که یک کیف پول دیجیتال برای خود دست و پا کنید.

با داشتن یک کیف پول دیجیتال یا E-Wallet علاوه بر اینکه می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود را در آن ذخیره کنید، می‌توانید اقدام به دریافت یا ارسال دارایی‌های خود نیز کنید. در واقع حضور شما در فضای بلاکچین و ارزهای دیجیتال، مستلزم داشتن یک کیف پول الکترونیکی است. تمام ماهیت و هویت شما نیز در بلاکچینی چون بیت کوین یا اتریوم نیز با همین کیف پول شناخته می‌شود و در آن خبری از نام و نام خانوادگی و اطلاعات هویتی نیست.

کیف پول‌های الکترونیکی دارای انواع مختلفی هستند که در کل به دو شکل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شناخته می‌شوند. اغلب این کیف پول‌ها نیز رایگان بوده و برای استفاده کردن احتیاجی به پرداخت هزینه ندارند. روند استفاده از آن‌ها نیز بصورت نصب روی گوشی تلفن، مرورگرهای وب، نسخه‌های دسکتاپ یا کیف پول‌های سخت افزاری می‌باشد که در ادامه به معرفی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

کیف پول‌های دیجیتال و انواع آن‌ها

کیف پول‌های دیجیتالی انواع مختلفی دارند. هر کدام از کاربران با توجه به نوع فعالیتی که دارند می‌توانند اقدام به تهیه یک یا چندتا از آن‌ها کنند.

  • کیف‌ پول‌های تحت وب
  • کیف پول‌های موبایلی
  • کیف پول‌های نسخه دسکتاپ
  • کیف پول‌های کاغذی
  • کیف پول‌های سخت افزاری

همانطور که از نام هر کدام از آن‌ها بر می‌آید، می‌توان حدس زد که کاربرد و ویژگی هر یک از این کیف پول‌ها چیست. اما برای اطمینان از درک صحیح و درست از ماهیت این کیف پول‌ها، هر یک را به طور جداگانه و مختصر معرفی می‌کنیم.

 

کیف پول‌های تحت وب

کیف پول‌های تحت وب به دسته‌ای از کیف پول‌های الکترونیکی گفته می‌شود که دسترسی به آنها طریق مرورگرها ممکن است. در واقع، کیف پول‌های تحت وب، سایت‌های اینترنتی هستند که خدمات اصلی آن‌ها، فراهم کردن فضایی برای ذخیره کردن دارایی‌های دیجیتالی شماست. همچنین تامین امنیت کیف پول نیز به عهده توسعه دهندگان آن است. البته این نوع از کیف پول‌ها دارای امنیت زیادی نیستند و استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌گردد.

 

کیف پول‌های موبایلی

دسترسی یه کیف پول‌های موبایلی از طریق نصب اپلیکیشن روی تلفن همراه هوشمند ممکن می‌گردد. این کیف پول‌ها به دلیل راحتی در استفاده و در دسترس بودن همیشگی، بسیار مورد توجه و علاقه کاربران قرار دارد. از آنجائیکه اکثریت کاربران، استفاده از گوشی موبایل را به داشتن لپ‌تاپ و استفاده از کامپیوترهای شخصی ترجیح می‌دهند، بازار این نوع از کیف پول‌ها بسیار داغ شده است. امنیت این کیف پول‌ها نیز به مراتب بیشتر از کیف پول‌های تحت وب می‌باشد.

کیف پول نسخه دسکتاپ

کیف پول‌های دسکتاپ، نسخه‌هایی از کیف پول‌ها می‌باشند که در قالب یک نرم‌افزار روی کامپیوترهای شخصی نصب می‌شوند. کاربران می‌توانند به راحتی نرم‌افزار مورد نظرشان را به صورت رایگان دانلود کرده و دسترسی به کیف پول خود را به واسطه از آن فراهم نمایند. این نوع از کیف پول‌ها، قابلیت راه‌اندازی روی فقط یک کامپیوتر را دارند که در واقع همان سیستمی که آن را دانلود کرده می‌تواند از آدرس کیف پول آن استفاده نماید. این نوع از کیف پول‌ها امنیت بسیار زیادی دارند. چرا که ذخیره‌سازی کلید عمومی و کلید خصوصی آن‌ها روی هارد دیسک کامپیوتر صورت می‌گیرد و احتمال هک شدن آنها بسیار کم است.

کیف پول‌های کاغذی

کیف پول‌های کاغذی از امنیت زیادی برخوردارند. این نوع از کیف پول‌ها، کلید خصوصی را روی یک تکه کاغذ چاپ کرده و دارنده آن بطور مستقیم به کلید خصوصی و عمومی آن دسترسی خواهد داشت. استفاده از این کیف پول‌ها البته دارای ریسک‌هایی هستند. زیرا در مراقبت از آن تکه کاغذ باید دقت زیادی به خرج دهید. اغلب این کیف پول‌ها در قالب یک QR Code طراحی می‌شوند که با اسکن کردن آن می‌توان با محتویات کیف پول دسترسی پیدا کرد.

 

کیف پول‌های سخت افزاری

حال می‌رسیم به امن‌ترین نوع از کیف پول‌های الکترونیکی. بدون شک کیف پول‌های سخت‌افزاری، امن‌ترین و قابل اتکاترین نوع از کیف پول‌ها می‌باشند. این نوع از کیف پول‌ها، کلید خصوصی‌تان را روی فضای سخت‌افزاری ذخیره می‌کنند و شکل آن‌ها، بسیار مشابه به فلش‌دیسک‌هاست. از آنجائیکه این کیف پول‌ها بصورت آفلاین هستند، هیچ احتمالی برای هک شدن ندارند. صاحبان این کیف پول‌ها تنها زمانی که بخواهند از آن استفاده کنند، اقدام به متصل کردن‌شان به اینترنت می‌کنند. کیف پول‌های الکترونیکی، بهترین گزینه برای کسانی است که می‌خواهند سرمایه‌گذاری بلندمدت روی ارزهای دیجیتال انجام دهند. همچنین کسانی که حجم زیادی از کریپتوها دارند نیز بهتر است از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنند. باید دقت داشت که این کیف پول‌ها را گم نکنید. همچنین مراقب شکستن و آسیب‌های فیزیکی آن‌ها نیز باشید.

 

پس از اینکه نوع کیف پول خود را انتخاب کردید، باید در سایت‌های مختلف، اقدام به انتخاب یکی از آن‌ها نمایید. سایت‌ها و شرکت‌های زیادی هستند که خدمات ارائه کیف پول‌های الکترونیکی را انجام می‌دهند. در این زمینه می‌توانید با پرس‌وجو از کارشناسان و فعالان این حوزه یا با جستجوی دقیق در موتورهای جستجو، یک کیف پول معتبر برای خود پیدا نمائید. در ادامه به معرفی چند مورد از معروف‌ترین و بهترین کیف پول‌های الکترونیکی می‌پردازیم تا لازم نباشد جای دیگری برای پیدا کردن آن‌ها بروید!

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *