بایننس کوین (BNB) و کاربردهای آن

بایننس کوین (BNB) و کاربردهای آن

بایننس کوین (BNB) چیست؟

بایننس کوین توکن‌هایی هستند که در پلتفرم بایننس استفاده می‌شوند، بنابراین با اینکه این توکن در بازار آزاد معامله می‌شود و ارزش آن نوسان می‌کند، به طور سنتی همان چیزی است که شما به عنوان ارزهایی مانند دلار آمریکا یا بیت کوین می‌شناسید.

به همین علت، موارد استفاده برای بایننس کوین بسیار ارزشمند است و به همین دلیل است که ما شاهد افزایش ارزش این رمزارز هستیم.

بایننس کوین همان چیزی است که به عنوان آلت کوین شناخته می‌شود و هنگام ایجاد آن براساس استاندارد ERC-20 و با استفاده از شبکه اتریوم و بلاک چین ساخته شده است. این بدان معناست که این سکه نیز از قوانینی که جامعه برای بلاک چین اتریوم وضع کرده است پیروی می‌کند.

با این حال، مهم‌تر از همه، به بایننس کوین اجازه می‌دهد تا از ثبات و ایمنی بلاک چین و شبکه اتریوم بهره‌مند شود. دیگر نگران دزدیده شدن سکه‌های خود در یک حمله ۵۱٪ یا سناریوی هزینه‌های دو برابر نخواهید بود زیرا با ساخته شدن در شبکه اتریوم این ارز در برابر این تهدیدات محافظت می‌شود.

همه این‌ها در آوریل ۲۰۱۹ تغییر یافت، زمانی که صرافی Binance، BNB را به شبکه اصلی خود منتقل کرد. در آن زمان آنها ۵ میلیون توکن ERC-20 BNB را نیز سوزاندند و مقدار متناظر توکن BNB بومی BEP-2 را به کیف پول‌های خود اختصاص دادند.

در آن زمان بایننس کاربران را تشویق می‌کرد که توکن‌های ERC-20 BNB خود را به توکن‌های بومی BEP-2 تبدیل کنند، با این حال از نوامبر ۲۰۱۹، بایننس هنوز از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند و کاربران هنوز قادر به انتقال به توکن BEP-2 هستند، اگرچه امکان حذف توکن‌های ERC-20 بیش از این وجود ندارد.

تفاوت اصلی بایننس کوین و بیت کوین چیست؟

  • زمانی که صحبت از معامله‌ بیت‌کوین است، معامله‌گر همیشه باید در نظر داشته باشد که از کدام صرافی کریپتو استفاده کند. چراکه همه‌ صرافی‌ها و سایت‌ها به یک اندازه قابل اعتماد و امن نیستند. ارز دیجیتال بایننس کوین در صرافی Binance پذیرش می‌شود که این یکی از امن‌ترین صرافی‌ها در جهان است.
  • تمرکز در برابر عدم تمرکز: بیت‌کوین در همه جا معامله می‌شود و نسبت به انواع مختلفی از متغیرها آسیب‌پذیر است. ارز دیجیتال بایننس کوین کمتر مستعد تاثیر از شرایط خارجی است اما به شدت تاثیرپذیر از شرایط داخلی Binance است.
  • بایننس کوین، ارزی جدید است که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. اما از طرف دیگر، بیت‌کوین دارای سابقه طولانی و اثبات شده‌ای است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد.
  • حداکثر تعداد بیت‌کوین‌ها، ۲۱ میلیون اما عرضه‌ بایننس کوین ۲۰۰ میلیون کوین است. این بدان معناست که طی سالهای آینده، کوین‌های BNB می‌توانند به لحاظ حجم کلی، از بیت‌کوین سبقت بگیرند.

بر خلاف بیت‌کوین، اتریوم و سایر کریپتوکارنسی‌های پیشرو، بایننس کوین ارزی جدید در شبکه‌ بلاک چین محسوب می‌شود. این بدان معناست که سهم بازار آن نسبت به دیگر کوین‌های پیشرو، کمتر و علاوه بر آن، تخصیص پرتفوی معامله‌گران نیز به این دست از کریپتوکارنسی‌ها محدود است. در نتیجه این موضوع باعث می‌شود ارائه دهندگان کریپتو، بر سر منابع سرمایه‌گذاران هر روزه با هم به رقابت بپردازند. کریپتوکارنسی‌ها ممکن است به دلیل عدم وابستگی‌شان به دولت، برای بسیاری از معامله‌گران فریبنده باشند، اما این عاقلانه نیست که فکر کنیم اقدامات دولت تأثیر عمده‌ای بر ارزش آن‌ها نخواهد گذاشت. برای نمونه اگر اوضاع اقتصاد دولت ایالات متحده در شرایط نامساعدی باشد، این موضوع ممکن است باعث شود معامله‌گران به دلیل ترس از کاهش ارزش ارز خود، سرمایه گذاری‌شان را در فضای کریپتوکارنسی‌ها افزایش دهند.

بلاک چین بایننس

زنجیره بایننس چندین کارکرد مفید مانند ایجاد توکن‌های جدید برای دیجیتالی کردن دارایی‌های موجود، ارسال، دریافت، سوزاندن و بلوکه کردن و آزاد کردن توکن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین می‌توانید از طریق Binance Chain Explorer، API و رابط RPC، بازار DEX را برای تأیید قیمت و فعالیت بازار دارایی‌های خاص، بررسی تاریخچه معاملات و بلوک‌های زنجیره‌، رصد کنید.

ناگفته نماند که می‌توانید سایر داده‌های شبکه بایننس را از طریق full node یا API استخراج کنید، ابزارها و برنامه‌هایی را توسعه دهید تا به کاربران در استفاده از Binance Chain و Binance DEX کمک کند و همین‌طور توکن‌های BNB را نیز ارسال و دریافت کنید.

Binance Chain از نسخه اصلاح شده اجماع Tendermint BFT استفاده می‌کند. Tendermint برای استفاده در شبکه Cosmos ایجاد شده است و از معماری مدولار برای تحقق اهداف مختلفی استفاده می‌کند، از جمله ایجاد شبکه‌ها و لایه‌های اجماع یک بلاک چین به عنوان بستری که در آن می‌توان برنامه‌های مختلف غیرمتمرکز ایجاد کرد.

تمرکز اصلی در طراحی Binance Chain عبارتند از:

  • عدم نگهداری وجوه: معامله‌گران کنترل کلید و وجوه شخصی خود را حفظ می‌کنند.
  • عملکرد بالا: تأخیر کم، توان عملیاتی بالا برای کاربران بزرگ و معاملات با نقدینگی بالا. هدف ما دستیابی به زمان ۱ ثانیه در ایجاد بلوک، با ۱بار تایید نهایی بودن می‌باشد.
  • هزینه کم: هم در کارمزد و هم در هزینه نقدینگی.
  • تجربه کاربری آسان: همانند سایت com.
  • معاملات عادلانه: تا حد امکان، به حداقل رساندن معاملات بر اساس اطلاعات نهانی.
  • قابل تکامل: قادر به توسعه مداوم با استفاده از انباشته فناوری، معماری و ایده‌ها برای بهبود سیستم.

BNB چگونه کار می‌ کند؟

شاید از خود بپرسید که اگر بایننس کوین ارز نیست پس چه کاربردی دارد. BNB‌ به عنوان توکنی که در پلتفرم بایننس مورد استفاده قرار می‌گیرد، هدفی بسیار ارزشمند را دنبال می‌کند. به یاد داشته باشید که بایننس برای هر معامله‌ای که انجام می‌دهید هزینه کارمزد دریافت می‌کند.

چگونه می‌خواهید پرداخت هزینه‌های کارمزد را متوقف کنید؟ شما می‌توانید با استفاده از بایننس کوین کارمزد صرافی آن را پرداخت کنید.

به جای پرداخت هزینه ۱ دلار برای هر ۱۰۰۰ دلار در معاملات (که در واقع می‌تواند خیلی سریع برای معامله گران فعال جمع شده و قابل توجه باشد)، شما فقط می‌توانید از سکه‌های بایننس برای پوشش هزینه‌ها استفاده کنید. باعث می‌شود این سکه‌های برای معامله گران در صرافی بایننس بسیار مفید و ارزشمند باشد.

نحوه کار آن دقیقاً به این شکل است که بایننس کارمزدهای معاملاتی را برای کسانی که مایل به استفاده از سکه آن هنگام معاملات هستند – برای پنج سال اول تخفیف می‌دهد. و برای این هدف مقیاس کشویی وجود دارد، به این صورت که در سال اول می‌توانید با استفاده از سکه‌های بایننس ۵۰٪ تخفیف در هزینه‌های کارمزد خود دریافت کنید.

تخفیف هر سال نصف می‌شود، بنابراین در سال دو تخفیف ۲۵٪، در سال سه ٪۱۲. ۵ در سال چهار ۶. ۷۵٪ و در سال پنجم که آخرین سال می‌باشد، تخفیف حذف می‌شود.

در صورت داشتن بایننس کوین در کیف پول مبادله‌ای، این تخفیف به طور خودکار محاسبه و کسر می‌شود. اگر نمی‌خواهید از سکه‌های خود برای پوشش هزینه کارمزد استفاده کنید، می‌توانید به راحتی این ویژگی را خاموش کنید.

اما پس از آن چه می‌شود؟ اگر تخفیف شما مدام کاهش یابد، آیا در نهایت این توکن بی‌ارزش نمی‌شود؟

خوب، هرچه افراد بیشتری به صرافی می‌آیند به این موضوع کمک خواهد شد، اما بنیان گذاران بایننس راه حل دیگری نیز برای جلوگیری از افت ارزش توکن یافته‌اند.

سوزاندن سکه BNB (از رده خارج کردن)

هر سه ماهه آن‌ها ۲۰٪ از سود خود را از کارمزد می‌گیرند و از آن برای خرید سکه و “سوزاندن” آن‌ها یا از بین بردن آن‌ها استفاده می‌کنند. این اتفاق تاکنون ۹ بار اتفاق افتاده است که آخرین سوختگی در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹ رخ داده است، زمانی که Binance ۲ میلیون BNB را سوزاند.

این دومین سوختگی از نظر بزرگی بود که تاکنون اتفاق افتاده است، این موضوع نشان می‌دهد که تجارت بایننس چقدر قوی بوده است. بزرگترین سوزاندن سکه در ۱۵ آوریل ۲۰۱۸ رخ داد، زمانی کهBinance ۲۲۲۰۳۱۴  BNB را سوزاند. بایننس با خارج کردن سکه‌ها از دوره، سکه‌های باقیمانده را با ارزش‌تر می‌کند. این کار تا زمانی ادامه خواهد یافت که نیمی از عرضه سکه یا ۱۰۰ میلیون BNB از بین برود.

اگر به نمودار قیمت BNB نگاه کنید، خواهید دید که قیمت سکه هر بار که سوزانده می‌شود، رو به افزایش است (به استثنای اولین سوزاندن که مشخص نبود).

در حالی که قیمت پس از سوزاندن سکه‌ها، بلافاصله کاهش می‌یابد، اما به سطح قبل از صعود بر نمی‌گردد. در حقیقت، BNB  یکی از سکه‌هایی بوده است که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ یکی از بهترین عملکردها را داشته است، این در حالی است که اکثر ارزهای رمزپایه با کاهش ارزششان به نصف یا کمتر مواجه شدند.

سوزاندن بعدی سکه در حدود ۱۵ ژانویه سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، و اگرچه راهی برای پیش‌بینی اینکه سکه در سوزاندن‌های بعدی از همان الگو پیروی کند وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد که چنین خواهد شد. این بدان معناست که خرید BNB حدود یک ماه قبل از اینگونه رخدادها (سوزاندن BNB) می‌تواند سود بسیار خوبی بدهد.

سوزاندن در ژانویه ۲۰۱۸ به ویژه هنگامی اتفاق افتاده بود بازار ارز‌های رمزنگاری به شدت صعودی بود همانطور که بیشتر اوقات اتفاق می‌افتاد و به همین دلیل یکی از بالاترین سودها را نصیب دارندگان این سکه کرد. در همین زمان قیمت BNB از ۳. ۳۴ دلار در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷، به ۲۱. ۴۸ دلار در ۱۵ ژانویه ۲۰۱۸ رسید.

سوزاندن ۲۰۱۸ در طی یک بازار نزولی اتفاق افتاد، اما بازار هنوز هم شاهد بود که قیمت سکه BNB از ۹. ۱۸ دلار در ۱۵ مارس ۲۰۱۸ به ۱۳. ۶۰ دلار در ۱۵ آوریل ۲۰۱۸ رسید. به خاطر داشته باشید که ارزش بیت کوین و بسیاری از ارزهای رمزپایه دیگر در همان مدت کاهش یافت.

سوزاندن در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹ در واقع باعث کاهش ۵٪ BNB بلافاصله پس از سوزاندن شد، اما پس از آن زمان قیمت بهبود یافت و در یک نقطه به بیش از ۵٪ در برابر قیمت قبل از سوختن افزایش یافت.

بایننس لانچ پد Binance Launchpad

لانچ پد پیشنهاد جالب دیگری است که به تازگی توسط بایننس راه اندازی شده است. این موضوع یک سکو مربوط به توکنی است که بایننس به عنوان جایگزین برای Etheruem ICO در نظر گرفته است. این توکن اجازه می‌دهد تا پروژه‌های تحول آفرین، توکن‌های خود را در صفحه راه اندازی صادر کنند.

این‌ توکن (BNB) برای بایننس کوین نیز بسیار مهم است؛ زیرا به عنوان رمز بومی در هنگام معرفی ارز جدید استفاده می‌شود. دقیقاً مانند ICO‌ هایی که کاربرد ETH را در هنگام فروش‌های مورد حمایت اتریوم افزایش داده‌اند، BNB با توکن صادر شده توسط پروژه انجام دهنده مبادله می‌شود.

این موضوع در ژانویه امسال در توکن BitTorrent (BTT) به شکل کاملا موثر استفاده شده است. تقاضا آنقدر شدید بود که کل فروش در کمتر از ۲۰ دقیقه به پایان رسید. با توجه به شرایط آن زمان بازار نزولی، این موضوع باعث تعجب بسیاری از افراد شد.

اخیراً در مورد قیمت BNB نیز اخباری مبنی بر اینکه پروژه دیگری از لانچ پد برای صدور رمزهای خود استفاده خواهد کرد، افزایش یافته است. پروژه Fetch.ai که ماشین اتوماتیک مبتنی بر هوش مصنوعی را وارد بازار می‌کند.

این تأیید بیشتری است که فعالیت در حوزه لانچ پد می‌تواند منجر به تقاضای سکه BNB شود. از آنجا که کاربران بیشتری می‌خواستند BNB را برای سرمایه گذاری در Fetch.ai بدست آورند، خرید و سرمایه‌گذاری در BNB به طور قابل توجهی افزایش یافت.

بایننس DEX

در حالی که بایننس یک صرافی متمرکز بزرگ است، آنها به تقاضای معامله‌گران برای معاملات غیرمتمرکز ارز پی برده‌اند. از این رو، آن‌ها اخیراً بایننس DEX خود را راه اندازی کرده‌اند.

برای کسانی که نمی‌دانند، صرافی غیرمتمرکز (DEX) یک صرافی ارز رمزنگاری شده است که امکان معاملات را در بین شرکت کنندگان به شکل فرد به فرد فراهم می‌کند. دیگر نیازی به ارسال ارز رمزنگاری به کیف پول صرافی و ایجاد سفارشات خود نیست.

Binance DEX پاسخ بایننس به این موضوع است. این قابلیت در بالای زنجیره بایننس ساخته شده و دارایی بومی که قدرت صرافی را افزایش می‌دهد، طبیعتا BNB است.

برخی از ویژگی‌های دیگر بایننس DEX شامل موارد زیر است:

  • صادر کردن توکن‌های جدید
  • ارسال توکن به سایر اشخاص در DEX
  • سوزاندن توکن‌ها در صورت لزوم
  • مسدود کردن برخی از توکن‌ها و آزاد‌سازی آن‌ها در زمان مورد نیاز
  • پیشنهاد جفت‌های جدید معالملاتی

در مدت بیش از ۶ ماه، بایننس DEX در حجم معاملات رشد کرده و به بزرگترین صرافی غیرمتمرکز تبدیل شده است که در CoinMarketCap رتبه‌بندی شده است. بیش از ۳۰۰ هزار کیف پول ایجاد شده است و در حال حاضر ۱۱۴ جفت معاملاتی وجود دارد.

البته این رشد نه تنها برای معامله گرانی که خواهان نقدینگی غیرمتمرکز هستند، بلکه برای سکه بایننس نیز خبر خوبی است. استفاده از آن نه تنها به عنوان یک ابزار بلکه به عنوان یک توکن برای معرفی ارز جدید نیز افزایش می‌یابد.

چگونه می‌توان بایننس کوین را ذخیره کرد؟

از آنجایی که بایننس کوین یک توکن اتریوم ERC-20 است، می‌تواند در کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند MyEtherWallet و Jaxx ذخیره شود، همچنین کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند TREZOR و Ledger Nano S نیز از BNB پشتیبانی می‌کنند. به طور کلی، هر کیف پولی که قادر به ذخیره اتریوم (ETH) است می‌تواند از توکن BNB نیز پشتیبانی کند.

چگونه می‌توان بایننس کوین را خریداری کرد؟

در حال حاضر بایننس کوین قابل استخراج نیست چراکه همه کوین‌های آن در زمان “ICO” استخراج شده‌اند. برای خرید این کریتپوکارنسی ۲ روش وجود دارد:

  1. شما مالک بیت‌کوین، اتریوم و سایر آلت‌ کوین‌ها هستید، و اکنون می‌خواهید بایننس کوین را خریداری کنید روال این کار بسیار ساده است و کافی می‌باشد به ارزش کوین‌های خود، بایننس کوین دریافت کنید.
  2. شما هیچ کریپتوکارنسی ندارید و اکنون می‌خواهید بایننس کوین خریداری کنید، برای انجام این کار در ابتدا باید مقداری ارز دیجیتال خریداری کنید. پیشنهاد ما این است، به سراغ ارزی با نقدینگی و ثبات بالا بروید (ارزهای مانند بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین، ریپل و …) و از طریق سایت‌های معتبر و امن برای خرید ارز خود اقدام کنید. پس از آن می‌توانید به سایتBinance  بروید و آن را به BNB تبدیل کنید. (سایت‌های دیگری هم وجود دارند که از بایننس کوین پشتیبانی می‌کنند، اما نقدینگی‌شان پایین است و از آنجایی که این ارز برای انجام تراکنش‌ها در صرافی Binance ایجاد شده است، بهتر است این ارز را از سایت خودشان خریداری کنید).

این کریپتوکارنسی در صرافی Binance دارای چه کارکردهایی است؟

در صورت استفاده از این ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه‌های معاملاتی، این صرافی به کاربران خود ۲۵ درصد تخفیف ارائه می‌دهد و دسترسی به تخفیف‌های مربوط به حجم معاملات بالاتر را نیز فراهم می‌کند.

تخفیف هزینه معاملاتی BNB به چه صورت است؟

وقتی ارز بایننس کوین را در صرافی Binance نگه می‌دارید (علارغم اینکه کدام جفت ارز را معامله می‌کنید)، می‌توانید هزینه‌های معاملاتی‌تان را با بایننس کوین پرداخت کنید. زمانی که این کار را انجام می‌دهید، در مقایسه با هزینه‌های معاملات عادی، ۲۵ درصد تخفیف دریافت می‌کنید. همچنین قادر هستید در هر زمان که بخواهید، گزینه “پرداخت هزینه با BNB” را در تنظیمات حساب Binance خود فعال و یا غیرفعال کنید. 

چگونه BNB، دسترسی به تخفیف‌های مربوط به حجم معاملات بالاتر را فراهم می‌کند؟

Binance همانند بسیاری از صرافی‌های دیگر، برای معامله‌گران با حجم بالاتر، تخفیف‌هایی ارائه می‌دهد. اما برخلاف سایر صرافی‌ها، این دست از معامله‌گران برای دسترسی به اینگونه تخفیف‌ها، موظف هستند مقادیر مشخصی از ارز دیجیتال بایننس کوین را در حساب خود نگه دارند.

تاریخچه قیمت BNB

BNB هشتمین ارز رمزنگاری شده از نظر حجم بازار از ۲۰ نوامبر ۲۰۱۹ است و ارزش بازار  آن ۲. ۸۷ میلیارد دلار است. کمترین قیمت آن ۰. ۰۹۶۱۰۹دلار بوده است که مدت کوتاهی پس از عرضه در اول آگوست ۲۰۱۷ اتفاق افتاد.

بالاترین رکورد آن از نظر تاریخی بسیار نزدیک بود، BNB در ۲۲ ژوئن ۲۰۱۹ به ۳۹. ۵۷ دلار رسید. البته، از آن زمان تاکنون بیش از نصف کاهش یافته و از ۲۰ نوامبر با ۱۸. ۴۷ دلار معامله شده است.

در حالی که قیمت کاملا از بالاترین سطح ماه ژوئن گذشته است، اما به نظر می‌رسد ممکن است در هفته اول اکتبر ۲۰۱۹ به پایین‌ترین قیمت خود رسیده باشد و از آن زمان به بعد روند رشد به آهستگی افزایش می‌یابد.

یادآوری این نکته نیز مهم است که پویایی قیمت BNB با تعداد دیگر از آلت کوین‌‌های دارای محدودیت مشابه بازار کاملاً متفاوت است.

در ابتدا باید در نظر بگیرید که سوزاندن سکه در حال تولید باعث کاهش عرضه BNB در بازار می‌شود. پس از آن تقاضای فزاینده‌ای وجود دارد که به پروژه وارد می‌شود.

همین دو عامل موجب نوسان کمتر BNB نسبت به سایر سکه‌ها بوده است. علاوه بر این، داشتن یک ارز بومی نسبتاً پایدار به عنوان یک جفت تجاری به نفع بایننس است.

با گفتن این سخنان، مجوعه بایننس اخیراً نسخه‌های بومی خود را در از فیات استیبل کوین منتشر کرده‌اند. این موارد شامل بایننس USD  و بایننسGBP استسبل کوین است.

مزایای استفاده از بایننس کوین

  • دارای هزینه‌ای پایین در بازار کریپتوکارنسی‌ها
  • امکان بهره‌مندی از تخفیف در هزینه‌ی معاملات Binance
  • امکان استفاده از آن در خارج از پلتفرم معاملاتی Binance
  • امکان مبادله‌ی آن با ارزهای فیات
  • دسترسی آسان به آن از طریق دسک تاپ، HTML5، iOS و Android
  • انجام فرایندهای تراکنش با سرعت بالا
  • دسترسی گسترده: صرافی Binance امکان معامله بیش از ۴۰ جفت ارز را فراهم می‌کند

ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بایننس کوین

  • از آنجایی که این توکن همانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، مبتنی بر اتریوم است، ممکن است افزایش رقابت و کاهش احتمالی ارزش آن در آینده را به دنبال داشته باشد.
  • این واقعیت که بایننس کوین محدود به صرافی Binance است و روند آن به اعتبار و عملکرد این صرافی بسیار وابسته است، می‌تواند یک مشکل اساسی باشد. این موضوع باعث می‌شود، بایننس کوین نتواند به تنهایی مسیر حرکت خود را مشخص کند.
  • سیاست بازخرید Binance می‌تواند قیمت‌ها را کاهش دهد: از آنجایی که توسعه‌دهندگان BNB قصد دارند بخش معینی از کوین‌ها در آینده بازخرید کنند، احتمالاً از ارزش آن کاسته خواهد شد و این ممکن است منجر به سقوط قیمتش شود.

برنامه‌ های آتی برای بایننس کوین

بایننس کوین ابتدا به عنوان یک توکن که برای پرداخت کارمزد معاملاتی دقیقاً استفاده می‌شود، کار خود را شروع کرد. اگرچه برخی معتقدند که معاملات و نوسان‌گیری در قیمت این سکه در بازارهای آزاد سکه آن را عملا یک به ارز دیجیتالی تبدیل می‌کند.

با این وجود همیشه اینگونه نخواهد بود، زیرا تیم بایننس برنامه‌هایی برای گسترش دامنه کارهایی که می‌تواند با سکه آن انجام شود دارد. با ادامه افزایش قیمت BNB، و افزایش تعداد کاربران در بایننس تقاضا برای استفاده از این سکه برای صرفه جویی در کارمزد معاملات افزایش یافته است و این موضوع اهمیت بیشتری می‌یابد.

در حال حاضر می‌توان از سکه آن برای سرمایه گذاری در ICO ‌هایی که در پلتفرم بایننس لانچ پد میزبانی می‌شوند، استفاده کرد که به دارندگان BNB راهی برای تحقق بازده دارایی سکه‌هایشان می‌دهد.

این ICO‌ها شامل  Bread، BitTorrent، Elrond، WINk، Kava و تعدادی دیگر از پروژه‌های بلاک چین هستند. تاکنون فروش بایننس کوین لانچ پد کاملاً موفقیت آمیز بوده است و همین امر باعث افزایش قیمت BNB می‌شود.

علاوه بر این، شما همچنان از پشتیبانی سکه توسط بایننس DEX برخوردار هستید. با باز شدن صرافی‌های غیرمتمرکز بیشتر برای معاملات سکه‌های منحصر به فرد، به احتمال زیاد شاهد افزایش تقاضا برای BNB برای تأمین انرژی این سکه‌ها خواهید بود.

سایر کاربردهای BNB  در این زمان شامل پرداخت هزینه سفر توسط بازرگانان منتخب در استرالیا، پرداخت قبض کارت اعتباری Crypto.com، خرید هدایای مجازی در بستر  Mithril، پرداخت هرگونه هزینه از فروشگاه‌ها با استفاده از سیستم PundiX XPOS و تعداد زیادی استفاده‌های دیگر می‌باشد.

مسلماً بیشتر این‌ها به سیستم عامل‌های شخصی متصل هستند، اما با افزایش تقاضا و همه‌گیری، اکوسیستم BNB نیز به رشد خود ادامه می‌دهد.

با ادامه رشد بایننس و افزودن ویژگی‌های جدید، افزایش تعداد کارهایی که می‌توانید با بایننس کوین انجام دهید تقریباً قطعی است.

به علاوه، شما می‌توانید سکه‌های BNB را به عنوان یک سوداگر معامله کنید، به این مفهوم که در قیمت کم بخرید و سپس با قیمت بالاتر ارز خود را بفروشید، همانطور که بسیاری از معامله گران دیگر در حال انجام این کار هستند!

نتیجه ‌گیری
نمی‌توان انکار کرد که سرنوشتبایننس کوین به شدت با عملکرد آن به عنوان صرافی پیوند خورده است. در حالی که بایننس به تدریج تخفیف معاملاتی ارائه شده توسط سکه را حذف می‌کند، آن‌ها در حال یافتن راه‌های دیگری برای ارزشمند کردن سکه هستند.

این موارد شامل سوزاندن عرضه سکه و ایجاد صرافی غیرمتمرکز است که از بایننس کوین به عنوان واحد پول اصلی خود استفاده می‌کند. این نه تنها ارزش سکه بایننس را افزایش می‌دهد بلکه در آینده نیز کاربرد خواهد داشت. آن‌ها همچنین موارد استفاده جدیدی را برای BNB اضافه می‌کنند، که آن را به طور فزاینده‌ای مفید می‌کند و تقاضای سکه را افزایش می‌دهد.

البته، احتمال افزایش ارزش بایننس کوین به موفقیت بایننس به عنوان صرافی بستگی دارد. اگر این صرافی بتواند شتابی را که در مدت زمان شش ماه از زمان راه اندازی شده این صرافی را به رتبه یک در حجم معاملات تبدیل کرده، حفظ کند، آینده برای سکه بایننس و کسانی که سکه دارند کاملاً روشن خواهد بود.

تاکنون به نظر می‌رسد که این یک نتیجه قابل‌پیش‌بینی است، اما همه چیز به سرعت در فضای ارزهای رمزنگاری شده تغییر می‌کند.

و گرچه به نظر می‌رسد BNB ارزش خود را بهتر از سایر آلت کوین‌ها حفظ می‌کند، اما همچنان روند کلی بازارها را دنبال می‌کند، که در حال حاضر به سمت پایین است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *