بانک مرکزی مراکش به‌زودی از لایحه قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال رونمایی می‌کند

عبداللطیف جواهری (Abdellatif Jouahri)، رئیس بانک المغرب یا همان بانک مرکزی پادشاهی مراکش (BAM)، گفته است که کمیته بانک مرکزی مراکش در حال کار برای ایجاد یک چارچوب قانونی مناسب برای رمزارزها هستند. ایشان همچنین اذعان کردند که موسسه او هم صندوق بین‌المللی پول (IMF) و هم بانک جهانی را بر سر معیارهایی که مورد استفاده قرار خواهد گرفت، درگیر کرده است.

قبل از آخرین اظهارات جواهری، Bitcoin.com News در مارس 2022 گزارش داد که بانک مرکزی مراکش در حال مذاکره با دو موسسه مالی جهانی و همچنین بانک‌ های مرکزی فرانسه، سوئد و سوئیس است. در آن زمان، به گفته بانک مرکزی، مذاکرات بر روی بهترین شیوه های مقررات رمزارزها متمرکز بوده است.

ایجاد تعادل بین نوآوری و حمایت از مصرف کننده

در همین حال، گزارش مپ نیوز بیان کرد که انتظار می رود چارچوب نظارتی مطرح شده BAM برای ارزهای دیجیتال تعادلی بین نیاز به تقویت نوآوری و رفاه مصرف کنندگان ایجاد کند.

جواهری علاوه بر رسیدگی به مسائل مربوط به مقررات ارزهای دیجیتال، اشاره کرد که چارچوبی که روی آن کار می‌ شود، مقررات پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم مراکش را نیز ارتقا خواهد داد.

در حالی که بانک مرکزی در گذشته پذیرفته بود که مراکشی‌ ها احتمالاً ارزهای رمزنگاری شده را خرید و فروش خواهند کرد، BAM در کنار وزارت دارایی و سازمان بازار سرمایه مراکش، بارها در مورد خطرات مرتبط با استفاده از رمزارزها هشدار داده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *